۴۰۰ کیلومتر ایل راه عشایر در شهرستان درمیان مرمت شد

سید علی حسینی‌نسب  داشت: طبق آخرین سرشماری صورت گرفته در سال 1387 جمعیت عشایر این شهرستان 2 هزار و 895 خانوار که بالغ بر 17 هزار و 591 نفر بوده که 30 درصد جمعیت شهرستان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به خشکسالی سال‌های اخیر و تاثیر آن بر زندگی و معیشت عشایر افزود: زندگی عشایر رابطه تنگاتنگی با محیط طبیعی دارد و از آنجایی که بارندگی در سال‌های اخیر کاهش چشمگیری داشته است سبب فقر مراتع شده و این موضوع ضرر عشایر را در پی داشته و به همین دلیل تعداد دام‌ها که حدود 150 هزار رأس سرشماری شده بود کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرامور عشایر درمیان تصریح کرد: عشایر این شهرستان در سال گذشته بالغ بر 2 هزار تن لبنیات، 120 تن پشم و کرک و هزار تن گوشت تولید کردند.

حسینی‌نسب یادآور شد: آبرسانی به این قشر آسیب پدیر از دغدغه‌های اساسی این نهاد است و در سال گذشته 12 هزار مترمکعب آبرسانی انجام شده و 4 هزار و 510 تن انواع علوفه دامی به ارزش 33 هزار و 70 میلیون ریال توزیع شده است.

وی  زندگی عشایر را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: عشایر پرتلاش علاوه براینکه نیاز خود را از خوراک و پوشاک تامین می‌کنند برای جامعه روستایی و شهری نیز تولیدات خود را عرضه می‌کنند.

مدیر امور عشایر درمیان خاطرنشان کرد: در سال 94 از مجموع 500 کیلومتر ایل راه 400 کیلومتر مرمت و موج تراشی انجام شده است.