کشف ۲,۵ میلیون نخ سیگار و ۶۰۰ هزار عدد لوازم آرایشی در استان

اسماعیل عطاپور اظهار داشت: در طول سال ۹۴ بازرسان این سازمان ضمن انجام ۱۲ هزار و ۳۹۳ مورد بازرسی تخصصی ویژه کشف کالای قاچاق در قالب بازرسی‌های موردی و گشت‌های مشترک از بنگاه‌های اقتصادی استان برای ۶۳۴ واحد صنفی پرونده تخلفاتی تشکیل شد.

 

وی ادامه داد: در طول این بازرسی‌ها مقادیر متنابهی کالای قاچاق از جمله ۲,۵ میلیون نخ سیگار، بیش از ۶۰۰ هزار عدد انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، بیش از ۱۲هزار عدد لوازم‌التحریر، نزدیک به ۳ هزار کیلو انواع میوه و مرکبات قاچاق، بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه انواع قطعات کامپیوتر و گوشی تلفن همراه، مقادیر زیادی مواد غذایی، شیرینی و شکلات، لوازم صوتی و تصویری و لوازم خانگی کشف و ضبط شد.

 

عطاپور ضمن اعلام تداوم و تشدید اقدامات نظارتی در خصوص پیشگیری از عرضه کالای اظهار داشت: تمام بنگاه‌های اقتصادی استان نسبت به عرضه و فروش کالاهای تولید داخل با هدف رونق گرفتن صنایع بومی و بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال کشور و منطقه اهتمام داشته و در خصوص خرید و فروش، حمل و نقل و نگهداری اقلام قاچاق در سطح عرضه حساسیت ویژه‌ای اعمال کنند.

 

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه گزارش و شکایت خود را در خصوص مراکز دپو یا مرکز عرضه کالاهای قاچاق از طریق شماره تماس ۱۲۴ به ستاد خبری سازمان برای رسیدگی، اعلام کنند.