آغاز عملیات ساخت فرودگاه ارس

محسن خادم عرب‌باغی در حاشیه ملاقات با نمایندگان گروه صنعتی تاتا هند در تبریز، اظهار داشت: نسبت به انتخاب جلفا به عنوان شهر برتر گردشگری ایران بسیار خوشبین هستیم و امیدواریم با تحقق این امر، پازل جهش گردشگری آذربایجان شرقی پس از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ میلادی تکمیل شود.

 

وی گفت: امیدواری ما نسبت به قطعی بودن انتخاب جلفا به عنوان شهر برتر گردشگری ایران از آن رو است که در جریان بازدید نوروزی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ارس، خود آقای سلطانی‌فر اعلام کردند که این منطقه آزاد در مقایسه با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حوزه مرمت و عمران آثار باستانی و تاریخی پیشرو است.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس اضافه کرد: ویژگی ارس در نوروز ۹۵ این بود که تلاش دستگاه‌های اداری مستقر در منطقه و اقشار مختلف ارسوندان به ویژه جامعه اصناف و بازاریان در همنوایی با مسئولان ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد ارس برای جلب رضایتمندی مهمانان نوروزی به ثمر نشست و شاهد تحقق رضایتمندی از سوی گردشگران بودیم.

 

وی در ارزیابی از سال ۹۴ نیز گفت: درآمدهای مصوب در چارچوب بودجه پارسال به خوبی تحقق یافت و پروژه‌ها و طرح‌های تعریف شده، مطابق انتظار پیش رفت و در مجموع، ۹۴ سال خوبی برای ما از منظر اجرای پروژه‌های مختلف بود و امید می رود در سال ۹۵ نیز برنامه‌های مصوب به همین نحو عملیاتی شود.

 

عرب‌باغی در تبیین پروژه‌های شاخص عمرانی ارس در سال‌جاری اظهار کرد: ادامه عملیات ساخت اتوبان جلفا – مرند و آغاز عملیات ساخت فرودگاه ارس مهم‌ترین برنامه‌های عمرانی منطقه آزاد ارس در سال ۹۵ است.

وی افزود: اتوبان جلفا – مرند در زمان حاضر ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مطابق جدول زمانبندی، اواخر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید؛ در مورد فرودگاه ارس نیز با پشت سر گذاشتن موانع، در مرحله اخذ مجوزهای لازم از سازمان هوانوردی هستیم و امسال عملیات عمرانی این پروژه استارت خواهد خورد.