تبریز پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018

لیلی راد: در نهمین کنفرانس وزیران گردشگری کشورهای اسلامی، شهر تبریز به عنوان پایتخت گردشگری اسلامی در سال 2018 انتخاب شد.

سایت رسمی نهمین اجلاس وزیران گردشگری اعضای سازمان همکاری های اسلامی(organization of islamic cooperation) ، با اعلام این خبر از اکثریت قاطع آرای وزیران گردشگری و کارشناسان ارشد گردشگری کشورهای اسلامی در 23دسامبر سال 2015، خبر داده است.

وزاری گردشگری و کارشناسان ارشد گردشگری کشورهای اسلامی در این نشست، بر اهمیت نقش توریسم در پیشرفت اقتصادی کشورها تاکید کردند

شهردار تبریز نیز ضمن تایید این خبر گفت: تبریز امروز در مسیر احیای هویت‌ تاریخی و متمدن خود قرار گرفته و همین مسیر با تمهیدات هدفمند در برنامه و بودجه سال آینده، تقویت زیرساخت‌های گردشگری را در پی داشته و جایگاه جهانی شهر را با صلابت، استمرار خواهد بخشید.

نجفی با اشاره به اقدامات مورد نظر برای دستیابی به اهداف مورد نظر مدیریت شهری افزود: برگزاری نمایشگاه‌های متعدد هنری و توسعه مناسبات فرهنگی در عرصه بین‌المللی، راهکار مهمی است که مورد توجه شهرداری تبریز قرار گرفته و قطعاً در آینده نیز تاثیرگذار خواهد بود.

رییس شورای اسلامی شهر با بیان این‌که موفقیت تبریز در کسب عنوان شهر نمونه گردشگری در سال ۲۰۱۸، محصول همت کارساز شهرداری در دو سال اخیر است، گفت: این موفقیت ارزشمند، بستر مهمی است که می‌تواند ضامن توسعه پایدار و پیشرفت پرشتاب شهر شود.

دکتر شهرام دبیری خاطرنشان کرد: گردشگری، از حوزه‌های مهم مباحث شهری است که در صورت تحقق جایگاه اصلی خود، می‌تواند ضامن  دستاوردهای مهم در هر دو حوزه فرهنگی و اقتصادی باشد.

وی با بیان این‌که این توفیق، نتیجه مهم تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری است، گفت: امروز آوازه شهر تبریز به واسطه اقدامات اساسی در حوزه‌های عمرانی و اجتماعی، در مجامع جهانی مطرح است؛ این امر در واقع از کارساز بودن اصل همدلی و همزمانی در مناسبات مدیریت شهری حکایت دارد.

دبیری در عین حال متذکر شد: این موفقیت گام مهمی است که باید با تدوین سیاست‌ها و راهکارهای پویا و اثرگذار، به گام‌های بعدی منجر شود.

رییس شورای اسلامی شهر تبریز خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر تبریز با استمرار نظارت و حمایت خود، مصمم به پشتیبانی از تلاش های شهرداری است.