عارف در تبریز: امروز شاهد وضعیت بدی در رابطه با فساد در کشور هستیم

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: در حال حاضر نیازمند مجلسی هستیم که به‌طور جدی با فساد مبارزه کند چرا که متاسفانه امروز شاهد وضعیت بسیار بدی در رابطه با فساد در کشور هستیم، درنتیجه نیاز به رای تک‌تک آحاد جامعه داریم.

 

 

همایش اصلاح طلبان

آذرقلم: رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: در حال حاضر نیازمند مجلسی هستیم که به‌طور جدی با فساد مبارزه کند چرا که متاسفانه امروز شاهد وضعیت بسیار بدی در رابطه با فساد در کشور هستیم، درنتیجه نیاز به رای تک‌تک آحاد جامعه داریم.

به گزارش آذرقلم به نقل از فارس، محمدرضا عارف شامگاه دوشنبه در همایش اصلاح‌طلبان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: موج گسترده حضور اصلاح‌طلبان در مجلس دهم حرکتی همگانی بود که از تمام نخبگان و شوراهای اصلاح‌طلبان در استان‌های کشور بابت این مشارکت و همدلی تشکر می‌کنم.

وی خلق رویداد بزرگ هفتم اسفند را حاصل حضور جوانان کشور دانسته و افزود: در این بین نقش جوانان آذربایجان در تمام حماسه‌های کشور نقشی کلیدی بوده است.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با اشاره به انگیزه خود از سفر خود به آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: مردم  در ۲۴ مرداد ۹۲ در شرایطی که سکوت و سکون در جبهه اصلاحات حاکم بود، حماسه‌ای بزرگ را آفریده‌اند که در پی این حرکت بزرگ ما نیز احساس تکلیف کردیم و بزرگان اصلاحات به دنبال مردم به صحنه آمدند.

عارف ادامه داد: انتخابات ۹۲ برای تمام جریان‌های سیاسی بازی برد برد بود که توفیقی به بزرگی برجام را در پی داشت.

وی افزود: دولت برای پیشبرد اهداف خود نیازمند حضور قوه مقننه و مجلسی است که دولت را یاری دهد و اتفاقاتی مثل مجلس گذشته که شاهد رفتار برخی نمایندگان مجلس نهم درباره برجام بودیم، رخ ندهد.

وی با تاکید بر اینکه از رساندن گفتمان اصلاحات با شعار امید خوشحالیم، گفت: ما برنامه ۱۲۸ بندی را برای انتخابات مجلس دهم تقدیم مردم کردیم و مردم در واقع به این برنامه رای دادند تا مجلس همراه با همبستگی ملی و همگام با ملت باشد.

 

ائتلاف امید فراجناحی و در چارچوب ارزش‌های اصلاحات شکل گرفت

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ائتلاف امید فراجناحی و در چارچوب ارزش‌های اصلاحات شکل گرفت، تصریح کرد: امیدوارم همان حرکتی که در هفتم اسفند توسط شما مردم اتفاق افتاد این بار در دهم اردیبهشت نیز تکرار شود و شاهد خلق حماسه‌ای دوباره باشیم.

عارف ادامه داد: آذربایجان و تبریز طی صد سال گذشته همواره برای کشور الگوساز بوده و این بار نیز با حضور ۹ کاندیدا از لیست امید در این استان انتظار داریم مردم بنا بر شایستگی‌های کاندیداها رای دهند.

وی با اشاره به اینکه برای عملیاتی کردن خواسته‌ها و گفته‌های مردم نیاز به رای تک تک مردم داریم، افزود: تبریز همواره الگو بوده و خواستار این هستیم که در مرحله دوم انتخابات نیز الگوسازی کنید.

رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان یادآور شد: برای ادامه و دنبال کردن برنامه‌های خود نیاز به حضور مردم و تشکیل مجلسی با افراد لیست امید هستیم تا در نیمه دوم اردیبهشت ماه جاری با افراد راه یافته به مجلس جلسه هم اندیشی داشته باشیم.

عارف اولین گام در این مسیر را ترسیم و نوشتن برنامه ششم توسعه عنوان کرد و تصریح کرد: نمی‌خواهیم کشور برای دو سال بدون برنامه باشد و به همین دلیل خیلی سریع کارگاه‌های هم‌اندیشی با نمایندگان را راه‌اندازی می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان لیست امید از همان روز نخست باید مسئولیت خود را به سرانجام برسانند، گفت: برای انتخابات روز جمعه دیگران را نیز برای حضور تشویق کنید چرا که تجربه نشان داده به طور معمول مشارکت مردم در دور دوم انتخابات کاهش می یابد.