حقوق کارگران تنها برای زندگی 10 روز کفاف می‌دهد

میر احد حسینی با بیان اینکه نیروی کار در رشد و شکوفایی اقتصادی نقش کلیدی ایفا می کند، افزود: دستگاه های دولتی هر چه قدر تلاش کنند نمی توانند قسمتی از تلاشهای قشر کارگری را جبران نمایند.

وی وجود نیروی خلاق و فکور را امری حیاتی دانسته و خاطر نشان کرد: یک میلیون و 220 هزار نفر در استان مشغول به کار هستند که این افراد معیشت 4 میلیون نفر را تأمین می کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نرخ بیکاری در استان را 7.3 درصد اعلام کرد و گفت: این آمار نسبت به میزان بیکاری در کشور کم است زیرا در 2 سال گذشته فضای آرام استان تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده است.

وی ادامه داد: 54 کاریابی خصوصی در استان ایجاد شده است و تا به حال 17 هزار نفر در این مراکز ثبت نام کرده اند که از این میزان 8هزارو 500 نفر به کارگیری شده اند.

 حسینی به تسهیلات اعطا شده برای اشتغال زایی اشاره کرد و افزود: 380 میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته اعطا شده است که پیش بینی می شود از از این مبلغ برای 27 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی بیان کرد: در بخش امکانات اجتماعی برای 123 هزار نفر بیمه تکمیلی و خدماتی از جمله وام قرض الحسنه برای 33 هزار نفر، وام خرید مسکن برای 11 هزار نفر، امکان استفاده از استخر برای 137 هزار نفر و 13 مرکز فرهنگی ورزشی برای کارگران اختصاص یافته است.

وی از راه‌اندازی نظام جامع اطلاع‌رسانی بازار کار در استان خبر داد و افزود: این سامانه برای اولین بار در کشور راه‌اندازی می‌شود.

حسینی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نرخ تورم 11.4 درصد بود ولی حقوق کارگران 14 درصد افزایش یافت و به مبلغ یک میلیون و 550 هزار توامن رسید ولی با این وجود این مبلغ تنها برای زندگی 10 روزه کارگران کفاف می‌دهد.

وی با اعلام اینکه بیش از دو میلیون و 200 هزار نفر در استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته اند گفت: از 361 هزار نفر جمعیتی روستایی تنها 154 هزار نفر تحت پوشش بیمه روستایی قرار گرفته اند.