کره ای ها بیمارستان 800 تختخوابی در تبریز می سازند

محمدحسین صومی روز پنجشنبه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز فوق تخصصی ( LTM) ارزیابی و تشخیص بیماران مصروع در مرکز آموزشی و درمانی تبریز به خبرنگار ایرنا گفت: این بیمارستان جایگزین بیمارستان شهدا و شهید مدنی می شود.

وی محل احداث بیمارستان را فضای فعلی بیمارستان شهدا ذکر کرد و افزود: از مجموع 800 تختخواب بیمارستان یاد شده 500 تخت جایگزین تخت های بیمارستان های شهدا و شهید مدنی می شود و 300 تخت هم برای سایر بخش های جنبی اختصاص می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همچنین افتتاح مرکز فوق تخصصی تشخیص بیماری صرع در تبریز را گامی مهم توصیف کرد و گفت: این مرکز باید سال ها پیش افتتاح می شد و ما عقب مانده ایم، اما با این طرح توسعه بیمارستان را در نظر داریم.

صومی با بیان اینکه این مرکز ابتدا با دو تخت در بیمارستان رازی راه اندازی شد و دو تخت دیگر هم به آن اضافه می شود، یادآور شد: دو تخت هم در بیمارستان کودکان راه اندازی شده است که تعداد آن تا شش تخت ارتقا می یابد.

وی با بیان اینکه تامین نیازهای بیماران دغدغه ماست و تلاش می کنیم فرد کمتر دچار عارضه شود، اظهار کرد: با اینکه منابع ما محدود هست اما باید مجموعه نیازها را برطرف کنیم و به دنبال راه اندازی مرکز خواب نیز هستیم.

صومی اضافه کرد: به دنبال ساخت بیمارستان های جدید با استانداردهای روز در آذربایجان شرقی هستیم و حتما باید بخش جراحی اعصاب رشد کند تا جوابگوی نیازهای جامعه باشد.

وی روند رو به رشد بیمارستان رازی را قابل قبول دانست و گفت: پزشکان باتجربه به جای عمل دیسک در بخش مغز فعال شوند.

نخستین مرکز فوق تخصصی (LTM) ارزیابی و تشخیص بیماران صرعی منطقه شمال غرب کشور با اعتبار بیش از 10 میلیارد ریال امروز در بیمارستان رازی تبریز افتتاح شد.