وعده افتتاح مرکز آموزش و توانبخشی معلولین در اولین سفر مدیر کل سازمان بهزیستی استان به چاراویماق

مهدی کریمی در گفتگو با پیک هشترود در تشریح اولین سفر مدیر کل سازمان بهزیستی استان به شهرستان چاراویماق در سال ۱۳۹۵ گفت: دیدار با فرماندار جدید شهرستان و همچنین بازدید مشترک آنها از فعالیتهای موسسه سوگند احسان در زمینه فعالیتهای بهزیستی از جمله  مددکاری اجتماعی، غربالگری شنوایی و بینایی و امور پیشگیری و فرهنگی بخشی از برنامه کاری مدیرکل بهزیستی استان بود.

وی افزود: همچنین مدیر کل بهزیستی استان از کارگاه تولید لحاف و تشک و بالش که اخیرا توسط گروه همیار زنان سرپرست خانوار نشاط این شهرستان راه اندازی گردیده بود، بازدید نمودند.

 

photo_2016-06-06_17-13-47

 

مدیر بهزیستی شهرستان چاراویماق اظهار داشت: مدیرکل بهزیستی استان در این بازدید از فلسفه تشکیل این گروهها که برای توانمند سازی و اشتغال زنان سرپرست خانوار تشکیل می شوند توضیحاتی را ارائه نمودند که در کل استان ۲۰ گروه همیار راه اندازی و فعالیت می نمایند و گروه همیار زنان سرپرست خانوار نشاط اولین گروه این شهرستان می باشند که در زمینه تولید لحاف و تشک و بالشت برای صادرات به کشورهای همسایه فعالیت می نمایند.

 

photo_2016-06-06_17-13-56

کریمی ادامه داد: ارشدزاده این شهرستان را در حوزه توانبخشی توانمند خواند و افزود که با اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه  در تمام روستاها تاکنون حدود ۵۰۰ نفر معلول شناسایی شده اند و در حوزه زنان سرپرست خانوار حدود ۳۰۰ پرونده تشکیل گردیده و که از تعداد کل افراد تحت پوشش حدود ۳۲۰ خانواده از خدمات مستمر ماهانه سازمان برخوردار می باشند .

مدیرکل بهزیستی استان همچنین تاکید کرد که در ماه آینده و همزمان با هفته بهزیستی اولین مرکز آموزش و توانبخشی معلولین در این شهرستان افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.