شرح حال موفقیت های اقتصادی تنها خانوار یک روستا

شاید خیلی از جوان ها ادعا می کنند که شغل برای کسب درآمد وجود ندارد و منتظر هستند شغلی پیدا شود و سراغ آن بروند ، امام واقعیت این است که باید در پی شغل بود تا آن را یافت البته به هیچ وجه منکر بی کاری در کشور نیستیم لکن باید تلاش کرد ؛ در همین راستا به سراغ تنها خانواده روستای قینرجه مراغه رفتیم و از نزدیک با فعالیت‌های این خانواده پرتلاش که توانسته‌اند به‌اندازه ۱۰ خانواده تولید و درآمد داشته باشد آشنا شدیم.

خانواده رضا پیغون تنها سکنه روستای قینرجه مراغه هستند که با تلاش‌های خود توانسته‌اند این روستا را آباد نگه‌دارند و در سال برابر با چندین خانواده دیگر تولید محصولات کشاورزی و دامی داشته باشند .

_۱۷۲۵۳۳

سرپرست تنها خانواده روستای قینرجه بخش سراجوی مراغه که ۴۵ کیلومتر از شهرستان فاصله دارد گفت : به همراه ۳ پسر و دامادم تنها خانواده این روستا هستیم که سال گذشته توانسته ایم در بخش کشاورزی بیش از ۱۰۰ تن گندم و بیش از ۱۵۰ تن سیب تولید کنیم و به نوعی این روستا را آباد نگه داریم .

وی افزود : در حال حاضر ۵۰۰ رأس گوسفند داریم که هر روز به طور متوسط ۱۲۰ کیلو شیر تولید می‌کنند که به محصولات لبنیاتی تبدیل می‌کنیم و به بازار عرضه می‌داریم.

پیغون یادآور شد : چندین سال پیش برای پیدا کردن شغل به تهران رفته بودم و در کوی ولی عصر مغازه لباس فروشی باز کرده بودم که بعد از مدتی دیدم نمی توانم قبول کنم که روستای پدریم تبدیل به خرابه بشود ، به روستا برگشتم و این روستا را به همراه فرزندانم آباد کردیم و علاوه بر خود برای ۶ نفر به صورت مستقیم و برای ۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی ایجاد کرده ایم .

وی خاطرنشان کرد : جای تعجب است که بعضی از جوانان روستایی که خودشان شرایط لازم برای ایجاد اشتغال حتی برای چندین نفر دیگر را دارند دنبال کارهای اداری و کارمندی هستند ، به تمام جوان های روستاها توصیه می کنم با آباد کردن روستاها و زمین های کشاورزی علاوه بر خود برای دیگران هم فرصت شغلی ایجاد کنند .

IMG_20160528_115533 copy

پسر بزرگ خانواده پیغون در رابطه بازندگی‌شان در روستای قینرجه گفت : از شرایط زندگی‌مان در روستا بسیار راضی هستیم و به‌هیچ‌وجه فکر مهاجرت به شهر را نمی کنیم.

وی افزود : با توجه به افزایش امکانات در روستاها زندگی در روستا بسیار زیباتر و با آرامش تر از زندگی شهرهاست که هرروز باید استرس کار و شرایط شهر را تحمل کنند.

IMG_20160528_121113 copy

بخشدار بخش سراجوی مراغه نیز در خصوص تلاش‌های این خانواده گفت : این خانواده هم دامدار ، هم کشاورز و هم باغدار هستند که توانسته‌اند روستای قینرجه بخش سراجو را آباد کنند .

نقی محمدی افزود : این خانواده با کشت بیش از ۸۰ هکتار از اراضی این روستا که در بعضی مواقع از یک هکتار ۴ تن گندم برداشت داشته اند ، یکی از کشاورزان نمونه این بخش به شمار می آیند .

وی خاطرنشان کرد : این خانواده ثابت کرده اند که می شود با تلاش و کوشش بهترین موقعیت ها و امکانات را برای خود در یک روستای خرابه ایجاد کنند و علاوه بر خود برای چندین نفر نیز ایجاد اشتغال کنند .