مرزهای دفاعی کشور امروز در سوریه و عراق است

امام‌جمعه مراغه در جلسه ستاد پشتیبانی از مدافعان حرم با اشاره به فرصت ماه رمضان برای کمک به فقرا و افراد بی‌بضاعت گفت : یکی از کارهای پسندیده در ماه مبارک رمضان کمک به فقرا و مستحقان است ، چه فقیری که در همسایگی ما است چه مسلمانی که در یک کشور دیگر است .

وی افزود : در روایتی از نبی مکرم اسلام نقل‌شده است که فرمودند :هر کس صدای مظلومی را بشنود و به فریاد آن نرسد،از مسلمان نیست ؛ این کمک هم می‌تواند جنبه مالی داشته باشد و هم سیاسی و فرهنگی داشته باشد .

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدتقی پورمحمدی ادامه داد : نیروهای مسلح کشور به‌عنوان مستشار جمهوری اسلامی در سوریه به کمک مردم مظلوم سوریه رفته‌اند ، اما به لحاظ مالی و اغذیه‌ای در مضیقه هستند .

وی با اشاره به اینکه لفظ مدافعان حرم فقط مختص دفاع از حرم حضرت زینب (س) نیست خاطرنشان کرد : بااینکه مدافعان حرم در ظاهر از حرم حضرت زینب (س) دفاع می‌کنند اما درواقع مدافع حریم جمهوری اسلامی هستند .

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد : مرزهای دفاعی کشور امروز در سوریه و عراق است ، چراکه اگر مدافعان حرم در سوریه و عراق با داعش و تکفیری‌ها مقابله نکنند باید داخل مرزهای کشور با گروه‌های تکفیری مبارزه کی کردیم .

وی با اشاره به امنیت موجود در کشور عراق و حرم امام حسین (ع) و حضرت علی (ع) گفت : خدمات نیروهای مسلح بخصوص سپاه و بسیج در عراق کاملاً مشخص است ، امنیت موجود در کربلا و نجف به خاطر ازجان‌گذشتگی‌های مدافعان حرم است .

امام‌جمعه مراغه افزود : اگر تکفیری‌ها و داعش فرصت پیدا می‌کردند کارهایی که در سوریه انجام دادند را در کشور انجام می‌دادند اما با رهبری‌های مقام معظم رهبری و تلاش‌های نیروهای امنیتی ، سپاه و نیروی انتظامی و ارتش در امنیت کامل هستیم .

وی اضافه کرد : وظیفه ملی و شرعی تمامی آحاد ملت است که از مدافعان حرم به‌صورت جدی حمایت کنند ، حتی اقلیت‌های مذهبی موجود در کشور باید این حمایت را انجام دهند چراکه دفاع در سوریه ، دفاع از منافع کشور ایران است .

جواد محمودی، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه نیز در این جلسه با تاکید بر ضرورت حمایت های مردمی از مدافعان حرم، گفت: مدافعان حرم در دفاع از حریم اهل بیت (ع)، دین اسلام و انقلاب اسلامی جانفشانی می کنند و وظیفه مردم ایران، حمایت مادی و معنوی از آنان بوده چراکه این حمایت، رسالتی دینی است،

سرهنگ دوم حمید ساعدی جانشین فرمانده سپاه ناحیه مراغه نیز در این جلسه گفت: بسیجیان این شهرستان در سه ماه سال جاری ۵۰ میلیون ریال و پایوران این ناحیه نیز ۲۰ میلیون ریال در این مدت به مدافعان حرم به صورت نقدی کمک کرده اند.