کمبود نقدینگی برای راه اندازی واحدهای تولیدی تعطیل

جلسه امروز (۳۱ خرداد) شورای فرهنگ عمومی که با موضوع اقتصاد مقاومتی برگزار شد میهمانانی از تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی فعال در هشترود داشت.

 

بی شک واحدهای تولیدی و صنعتی نقش بسزائی در رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری در منطقه دارند لذا باید بستری فراهم شود تا مشکلات و موانع کاری این واحدها بیان و نسبت به رفع آن اقداماتی صورت گیرد.

 

در این جلسه تعدادی از مدیران این واحدها به بیان مسائل و مشکلات تولید در منطقه پرداختند که اهم آن بدین شرح است:

 

* فعالیت و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی تعطیل از طریق ارائه تسهیلات بانکی و کمک به نقدینگی این واحدها

* کلیه بدهیها و معوقات بانکی این واحدها تسویه شود تا بانکها نسبت به سالم بودن حساب و کتابهای بانکی شرکتها وتولیدکنندگان مفاسا حساب صادر کند.

* سازمان تامین اجتماعی نسبت به بیمه کارگران در این واحدها از سهم دولتی تبعیت نماید.

*  یکی از مشکلات عمده که در شهرهای همچون هشترود هست ارزیابی محل طرحهای تولیدی هست که ارزیابان ثبتی و بانکی بصورت عرف محلی مدارا می کنند بعنوان مثال عرصه واعیانی تولیدی هشترود و شهرهای بزرگ همچون تهران در یک ارزش قرار نمی دهند درحالیکه همان میلگرد یا سوله وآجر وبنایی وکارگری بکاررفته دراعیانی کارخانه در هشترود وشهرهای بزرگ بکار رفته به یک قیمت است. بدلیل این مشکل تسهیلات اعطائی از سوی بانک ها نیز جوابگوی واحدهای تولیدی در هشترود نیست.

این تنها گوشه ای از مشکلات واحدهای تولیدی در هشترود است که عمده آنها نبود نقدینگی، مشکل مالیات بر فروش و مالیات برارزش افزوده، فرهنگ غلط رغبت کم برای مصرف کالای تولید داخل و لزوم بالابردن ارزش محل اجرای طرح های تولیدی است.

 

در این جلسه مقرر شد تا جلسه اختصاصی با این واحدهای تولیدی و با حضور دستگاههای اجرائی و دخیل تشکیل شود و اقدامات برای رفع موانع تولید در منطقه صورت گیرد.

 

DSCF8914

 

DSCF8917

 

DSCF8921

 

DSCF8922

 

DSCF8923

 

DSCF8924

 

DSCF8927