بازدید سفیر ژاپن و نماینده عمرانی سازمان ملل از طرح احیای دریاچه ارومیه در بناب

هیرویاسو کوبایاشی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید خود از طرح های احیای دریاچه ارومیه در شهرستان بناب در گفتگویی با خبرنگاران هدف از این سفر را پیگیری نتایج پروژه مشترک ژاپن با کمک UNDP برنامه عمران سازمان ملل متحد اعلام کرد.

سفیر ژاپن در جمهوری اسلامی ایران در خصوص هدف این طرح تصریح کرد: هدف کلی این طرح کمک به فرآیند احیای دریاچه ارومیه که سطح آن در حال حاضر کاهش یافته است، می باشد.

کوبایاشی سپس در پاسخ به این سئوال که آیا به اهداف مورد نظر خود رسیده اند؛ گفت: تاکنون از دو سایت در اینجا بازدید کرده ام و از نتایج آن راضی و خرسندم.

وی افزود: بیشتر از این موضوع خوشحالم که میزان بالای مشارکت مردم را می بینم و احساس می کنم در مسائل مرتبط با محیط زیست مردم مشارکت دارند.

این دیپلمات بلندپایه ژاپنی خاطرنشان کرد: شاهد تلاش زیادی هستم که توسط بخش های مختلف صورت می گیرد تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

کوبایاشی در ادامه صحبت های خود با اشاره به دوستی هزار ساله مردم ایران و ژاپن که در اجرای این طرح مؤثر بوده است؛ تأکید کرد: براساس این دوستی ایرانی ها و ژاپنی ها خواهان ادامه همکاری و ارتباط دو جانبه هستند.

وی همچنین به کمک یک میلیون دلاری دولت ژاپن به احیای دریاچه ارومیه اشاره کرد و گفت: با توجه به تأکید ریاست جمهوری ایران برای حفظ محیط زیست و احیای دریاچه ارومیه با همکاری دفتر سازمان ملل متحد تصمیم گرفتیم این کمک را در سه نوبت داشته باشیم.

همچنین سفیر ژاپن و همراهان در این سفر از کارگاه کارآفرینی زنان روستایی و یک مزرعه کشاورزی کاشت محصولات هیبریدی و زودرس بازدید و جزئیات طرح ها را بررسی کردند.

این گزارش حاکی است، در جریان سفر سفیر ژاپن به شهرستان بناب از مسئولین استان ساعی نماینده ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی، معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، قائم مقام حفاظت محیط آذربایجان شرقی و نیز فرماندار بناب این هیأت را همراهی می کردند.

گزارش تصویری

DSCF3935

DSCF3932

DSCF3930

DSCF3923

DSCF3917

DSCF3916

DSCF3911

DSCF3907

DSCF3905

DSCF3902

DSCF3898

DSCF3895

DSCF3889

DSCF3888