شکارکش ها محیط بان را هم مثل شکار می بینند!

حسین فایق در گفتگو با خبرنگار ائل با اشاره به شهادت سه محیط بان در کشور در روزهای اخیر، اظهار کرد: متاسفانه کمبود امکانات و نیروی انسانی کم باعث فشار کاری بر روی محیط بانان و گاهی اوقات خدمت این عزیزان در جای جای کشور، موجبات شهادتشان در این راه می شود.

وی ادامه داد: اگر در محیط شهری خدمت می کردیم، مثلا در ارگانی مانند نیروی انتظامی، به دلیل محیط خدمت که شهر می باشد، سرعت درخواست نیروی کمکی و غیره راحت تر انجام می شد و به آسانی می شد که در برابر برخی حوادث اقدامات ویزه ای انجام داد تا جان محیط بانان به خطر نیافتد.

وی تصریح کرد: محیط بانان در محیط هایی دور از شهر و در مناطق صعب العبور 18 روز کامل را خدمت کرده و 12 روز فرصت استراحت و برگشت به شهر را دارند و در همان 18 روز نیز در مقابل شکارچیانی قرار می گیرند که از تمامی امکانات و تجهیزات برخوردار می باشند در صورتی که شاید بی سیم یک محیط بان نیز اصلا مناسب نباشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی ادامه داد: محیط بان وقتی متخلفی را می بیند تمام تلاش خود را برای جلوگیری از وقوع شکار و کشته شدن حیوان زبان بسته بکار می گیرد و تمام دغدغه اش حفاظت از محیط زیست می باشد.

وی با تاکید بر اینکه در صورت وقوع شکار، تمام تلاش محیط بان برای دستگیری متخلف خواهد بود، گفت: گاهی اوقات دیده می شود شکارچیان که نه ولی شکارکش ها آنقدر قلبشان تیره شده است که محیط بان را هم مانند شکاری می بینند که به راحتی می توانند قصد جانش را بکنند.

وی ابراز امیدواری کرد: در جهت حمایت از محیط بانان قوانینی در مجلس به تصویب رسیده و مایه دلگرمی محیط بانان این مرز و بوم شود.

فایق در بخش دیگری از سخنان خود از خرید و فروش آیان اسلحه شکاری قاچاق انتقاد کرده و گفت: متاسفانه این اسلحه براحتی در هر خانه ای می توان یافت و این یک خطر بزرگ برای محیط زیست ی باشد.

وی با بیان اینکه شکار، فصل مناسب خود را دارد، اظهار کرد: عاجزانه از شکارچیان می خواهم تا با دریافت مجوز اقدام به حضور در محیط زیست نمایند.

وی در پایان گفت: پل شهادت اصلی ترین وسیله رسیدن به معبود است. شهادت برای حفاظت از انفال الهی از آرزوهای ماست و درب شهادت هیچ وقت بر روی محیط بانان بسته نخواهد شد. تا متخلف است، جانبازی و شهادت هم هست و ما در راه حفاظت از محیط زیست کشورمان از جان خویش هم می گذریم و اهل معامله با متخلفین نیستیم، بعد از پایان جنگ تحمیلی درب شهادت فقط بر روی چندین ارگان نظامی باز است، ما هم یکی از این ارگان ها هستیم و همین موضوع باعث افتخارمان است.