بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی سراب تعطیل هستند

به نقل از صدای سراب, سهراب اشرافی با اشاره به وضعیت بیمار حاکم بر صنعت در شهرستان سراب خاطرنشان کرد: دولت در راستای اصلاح وضعیت اقتصادی و صنعتی و در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در کارگروه اقتصاد مقاومتی تصمیم به حمایت از صنعت و تولید گرفته که امید است به زودی شاهد تحول در این حوزه باشیم.

اشرافی افزود: در این راستا برای حمایت از بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط و همچنین طرح های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد تسهیلات حمایتی در نظرگرفته شده است.

رییس اداره صنعت, معدن و تجارت شهرستان سراب ادامه داد: تسهیلات حمایتی بدون در نظر گرفتن بدهی های معوقه به بانک ها , بدهی مالیاتی و همچنین بدهی به تامین اجتماعی در نظر گرفته شده تا واحدهای تولیدی بتوانند به حالت تولید و اولیه بازگردند.

وی تامین دستگاه هاس خارجی با معافیت گمرکی برای به گردش در آمدن چرخه های تولید در شهرستان را از دیگر اقدامات حمایتی دولت از تولید عنوان و خاطرنشان کرد: تا کنون 17 واحد تولیدی برای بهره مندی از این تسهیلات معرفی شده اند.

اشرافی در پایان از تولید کنندگان خواست تا با مراجعه به سیستم بهین یاب برای استفاده از تسهیلات مورد نیاز ثبت نام خود را تکمیل کنند .

گفتنی است 31 واحد از مجموع 35 واحد تولیدی در شهرک صنعتی سراب تعطیل و یا نیمه تعطیل هستند که در مجموع می توان گفت: بیش از 90 درصد واحدهای تولیدی سراب به این بیماری صنعتی و اقتصادی مبتلا هستند.