آیت‌الله شبستری: از برجام نتیجه نگرفتیم

آیت الله محسن مجتهد شبستری صبح امروز در یادواره شهدای اطلاعات نیروی زمینی سپاه پاسداران استان های آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، با بیان اینکه بعد از پذیرش قطعنامه 598 رژیم صدام مجددا برای تجاوز به ایران به طمع افتاد، اظهار داشت: در این شرایط صدام، منافقین را برای حمله به ایران بسیج کرد تا به خیال اینکه رزمندگان را غافلگیر کنند، ولی مقام معظم رهبری با صدوربیانیه ای به جبهه رفتند و با بسیج عموم مردم، متجاوزین را از خاک ایران به بیرون راندند.

وی با اشاره به اینکه بیش از 120 تانک، 400 نفربر، 140 خمپاره انداز و... از متجاوزان منهدم شد، افزود: تعداد کشته ها و زخمی های دشمن از مرز 4 هزار و 800 نفر گذشت و غنایم زیادی در کنار اسناد جنگی به دست آوردند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، عملیات پیروزمندانه مرصاد، 104 مین و آخرین عملیت 8 ساله دفاع مقدس بود، گفت: علاوه بر رسوایی صدام، موجب مفتضح شدن چهره منافقین شد و که اراده پولادین مردم و نیروهای مسلح ایران بر دشمنان پیروز شد.  

نماینده خبرگان رهبری، ویژگی اصلی مقام معظم رهبری را مجاهدت واقعی فی سبیل الله دانست و ابراز داشت: در همه عرصه های فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و... مجاهدت داشتند که برجسته ترین آنها، عرصه نظامی و حضور دائمی ایشان در جبهه‌ها بود.

آیت الله شبستری، در ادامه، با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در پیامی که پس از سوء قصد به مقام معظم رهبری صادر کردند، مقام والای معنوی و شخصیتی رهبری را مورد تاکید قرار دادند، گفت: امام راحل نوشتند که «دشمنان با سوء قصد به شما که جرمی به جز خدمت به اسلام، سربازی فداکار در جبهه، معلمی آموزنده در محراب، خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز، عواطف میلیون ها انسان را جریحه دار کردند».

وی، با تاکید بر اینکه از همین بیانیه امام خمینی (ره) جامعیت مقام معظم رهبری عیان می شود، ابراز داشت: انصافا در این 27 سال رهبری نیز مردم به این جامعیت پی بردند، ضمن اینکه رهبران خارجی نیز بر هوشمندی ایشان اذعان دارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، افزود: چه در مسائل داخلی و چه در مسائل بین المللی، مقام معظم رهبری مدیریت شایسته خود را نشان دادند که اوج آن در مدیریت مسائل فتنه 78 دانشگاه و فتنه 88 کشور بود، ضمن اینکه طرح بسیار ارزشمند اقتصاد مقاومتی رهبری نیز اگر اجرا شود، کشور از طمع دشمنان نجات می‌یابد.

آیت الله شبستری با تاکید بر اینکه 2 تا 3 سال است که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را اعلام کردند که اجرا نشده و شعاری رفتار می شد، تصریح کرد: ایشان بر اقدام و عمل تاکید کردند که امیدواریم دولت به شعار و جلسات و ستاد فرماندهی اکتفا نکرده و بتواند مشکلات کشور را حل کند.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت با بیان اینکه از برجام نتیجه نگرفتیم، ادامه داد: رهبری بارها تاکید داشتند که به آمریکا اعتمادی نیست که آن را پیشبینی کرده بودند و امروز هم این مسئله بر همه ثابت شد، بنابراین، بیکاری، تورم و رفع تحریم ها فقط با تکیه بر توان داخلی و اقتصاد مقاومتی می‌تواند حل شود.

وی، نامه‌ها و پیام های مقام معظم رهبری به جوانان خارجی را یادآور شد و افزود: نامه‌ها و پیام هایی به دفتر رهبری می رسد که نشان از اثرگذاری فوق العاده بیانات ایشان در بین سایر ملل آزاده جهان است.

آیت الله شبستری با اشاره به استراتژی حمایت جدی رهبری از سوریه، عراق و لبنان، تصریح کرد:  اگر عراق و سوریه سقوط می کرد سراغ ایران می آمدند. 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، با بیان اینکه حیدر العبادی با صراحت گفت که اگر حمایت ایران از عراق نبود و سپاه قدس کمک نمی کرد، داعش در بغداد بود و کل کشور را تصرف می کرد، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری علاوه بر اینکه خطر را از عراق و سوریه دفع کردند، ایران را نیز از خطرات دور نگه داشتند.

وی تاکید کرد: داعش در حال انقراض است که همه اینها نتیجه رهبری داهیانه مقام معظم رهبری بود.

امام جمعه تبریز، با اشاره به سالروز سفر به تبریز، ابراز داشت: ایشان مصداق آیه «ان ابراهیم کان امه قانتا لله حنیفا» است که به معنای واقعی یک فرد بود ولی برای خود، یک امت بود.

وی افزود: امام خمینی (ره) در مورد شهید بهشتی این مصداق را مطرح کردند که من هم این مصداق را در مورد رهبری می بینم، لذا باید قدر نعمت ولایت فقیه و ولی فقیه زمان را بدانیم.

آیت الله شبستری تبعیت عملی مردم و مسئولان از مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: تنها شعار دادن و نام بردن از ایشان در سخنرانی ها کافی نیست بلکه باید به صورت عملی از ایشان تبعیت کرد.

نماینده ولی فقیه در استان، به علاقه خاص مقام معظم رهبری نسبت به آذربایجان اشاره کرد و ادامه داد: مردم ما نیز عشق وافری نسبت به رهبری دارند چراکه استقبال مردم آذربایجان از مقام معظم رهبری، کم سابقه ترین استقبال تاریخ انقلاب بعد از ورود امام خمینی (ره) به ایران اسلامی است.