چتر حمایت ۳۹ هزار نفری بیمه سلامت در هشترود

احمد شیرجنگ  با اشاره به ۲۲ مرداد سالروز تاسیس بیمه سلامت گفت: کل جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت در شهرستان هشترود ۳۹ هزار و ۴۱۹ نفر در چهار صندوق کارکنان دولت، روستائیان، سایر اقشار، بیمه ایرانیان می باشندکه بیش از هفتاد درصد جمعیت شهرستان را شامل می گردد.

 

توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت

 

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهم‌ترین فرامین مورد تاکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه کشور و یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است.

 

 

رئیس اداره بیمه سلامت افزود: در دولت تدبیر و امید با اجرای طرح تحول سلامت شاهد اصلاحات بزرگی در حوزه سلامت بودیم و دولت یازدهم با سرلوحه قرار دادن سیاستهای ابلاغی مقام عظمای ولایت،  پوشش بیمه همگانی سلامت که یکی از آرزوهای دیرینه نظام بوده است را در سال ۹۳ تحقق بخشید.و عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت، برگ زرّینی از خدمات نظام مقدس اسلامی به ملّت ایران می باشد.

 

۲۲

 

شیرجنگ تصریح کرد: از اردیبهشت سال ۹۳ کلیه ی بیمارستان های دولتی و طرف قرارداد با نظام سلامت کشور مکلف به خدمات دهی و فراهم نمودن تمام امکانات و ملزومات پزشکی به بیماران مشمول هستند. و سهم پرداخت هزینه توسط بیماران فقط ۳ درصد کل هزینه ها برای روستائیان تا ۶ درصد کل هزینه ها برای سایر بیمه شدگان باشد.

 

 

وی ادامه داد: همچنین  ارائه ۱۴ بسته از جمله خدمات دندانپزشکی، پوشش بیمه ای ۷۵۰ قلم داروی بیماریهای صعب العلاج، پوشش بیمه ای تعویض مفصل و غیره در این راستا بوده است . که باعث افزایش امید به زندگی و رضایتمندی اقشار مختلف جامعه شده است البته این امربارشد ۶۵ درصدی اعتبارات سازمان بیمه سلامت نسبت به سال ۹۲ تحقق پذیرفت.

 

 

رئیس اداره بیمه سلامت تاکید کرد: بیشترین جمعیت تحت پوشش شهرستان هشترود به صندوق بیمه روستاییان با عضویت ۳۴هزار و ۶۰ نفر مربوط می شود. که امکان بهره مندی از خدمات سلامت را درقالب برنامه پزشک خانواده و از طریق نظام ارجاع را دارند.  از بابت ارائه خدمات پزشکی، مامایی، دندانپزشکی، پاراکلینیکی (آزمایشگاه و رادیولوژی ) و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی و مکمل های دارویی مثل قطره آهن،مولتی ویتامین و … به بیمه شدگان روستایی از طریق نظام شبکه (خانه های بهداشت ، مراکز بهداشتی و درمانی و بیمارستان ) در سال ۹۴ مبلغی بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال به شبکه بهداشت و درمان شهرستان پرداخت شده است.

 

 

شیرجنگ خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است در حوزه سرانه روستایی جهش بسیاری داشته ایم به طوریکه از سال ۹۳ سرانه هر بیمار از ۲۰ هزار تومان به ۹۶ هزار تومان افزایش یافته است که نسبت به سال ۹۲ چهار و نیم برابر رشد داشته است که با تعامل مناسب با مدیریت و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان سعی هردو اداره هزینه کرد این اعتبارات درراستای افزایش کیفیت خدمات سلامت و رضایت مندی مردم شهر و روستاها بوده است.

 

 

وی با اشاره به تحت پوشش بودن پنج بیماری خاص از جمله ام اس، دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی و تالاسمی بیان کرد:  بیماران خاص از سیستم ارجاع معاف بوده و خدمات را به طور رایگان و بدون پرداخت هیچگونه وجهی دریافت می‌کنند.

 

شیرجنگ

 

خدمات رایگان برای بیماران خاص

 

شیرجنگ ابراز کرد: تعداد بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان ۲۰ نفر بیمار خاص می‌رسد که  طی سال ۹۴ هزینه ای بالغ بر ۳ میلیارد ریال از بابت هزینه های این عزیزان به مراکز طرف قرارداد پرداخت شده است.

 

 

رئیس اداره بیمه سلامت شهرستان هشترود اذعان کرد: در حال حاضر کلیه پزشکان و مراکز درمانی در شهرستان با سازمان بیمه سلامت قرار داد منعقد کرده و همکاری دارند. نظارت بر موسسات ارائه خدمات سلامت طرف قرارداد در سطح شهرستان هم از خدمات این اداره می باشد.

 

 

احمد شیرجنگ ادامه داد: هزینه بیمه سلامت در طول سال ۹۴ از بابت ارائه خدمات به بیمه شدگان برابر، ۵ میلیارد و ۴۴۷ میلیون ریال از بابت هزینه‌های دارویی بیمه‌شدگان به داروخانه‌های سطح شهرستان هشترود، ۲میلیارد و ۶۹ میلیون ریال از بابت  هزینه بیمه‌شدگان به مراکز پاراکلینیک رادیولوژی، آزمایشگاه، ۴میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال از بابت ویزیت بیمه شدگان به پزشکان طرف قرارداد، ۲۵ میلیارد و ۳۵۵ میلیون ریال از بابت  پرونده های بستری، سرپایی و بستری موقت به بیمارستان امام حسین (ع) هشترود می باشد.

 

 

وی گفت: در مجموع هزینه های بیمه سلامت شهرستان هشترود از بابت خدمات موسسات طرف قرارداد قریب  ۴۰میلیارد ریال  بوده است. که با احتساب پرداخت به شبکه بهداشت از بابت بیمه روستایی و پزشک خانواده مجموعاٌ بیش از ۸۰ میلیارد ریال در حوزه سلامت اهالی شهرستان هشترود از طرف سازمان بیمه سلامت هزینه تقبل گردیده است.

 

 

شیرجنگ با تأکید بر اینکه اداره بیمه سلامت نظارت بر عملکرد دفاتر پیشخوان را بر عهده دارد، تصریح کرد: فعالیت‌های بیمه‌گری از طریق عقد قرارداد به دو دفتر پیشخوان در شهرستان واگذار شده است. دفتر پیشخوان نظرکهریزی طی سال۹۴ نیز جهت سهولت خدمات موردنیاز بیمه‌شدگان افتتاح شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: فعالیت دفاتر پیشخوان شهرستان‌های هشترود، نظرکهریزی در جهت ارائه خدمات  به کارمندان دولت ، سایر اقشار( جانبازان محترم –خانواده محترم شهدا – طلاب حوزه های علمیه-روحانیون –دانشجویان- مدد جویان بهزیستی) ، خویش‌فرما و روستاییان عزیز جمعاً ۳۳ هزار و ۸۱۳  مورد عملیات بیمه گری( اعم از صدوردفترچه ، تمدید و تعویض دفترچه و صدور دفترچه المثنی )انجام‌شده که با افزایش ۲۵ درصدی نسبت به سال ۹۳ و ۶۵ درصدی نسبت به سال ۹۲ همراه بوده است.

 

گسترش خدمات غیرحضوری در راستای تکریم ارباب رجوع

 

رئیس اداره بیمه سلامت اظهار کرد: مبنای کار ما در بیمه سلامت ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان با تکریم ارباب رجوع بوده و سعی در انجام خدمات در سریعترین زمان ممکن و ارائه خدمات به صورت غیر حضوری داریم که در حال حاضر امکان تائید داروی و ارسال  نسخ موسسات و امکان تعویض دفترچه به صورت اینترنتی مهیا گردیده است  و شهروندان هشترودی در صورت داشتن  انتقادات و شکایات می‌توانند با شماره‌های۵۲۶۲۴۱۰۱-۵۲۶۲۰۸۰۴ تماس گیرند تا سریعاً شکایات در راستای خدمات‌رسانی مطلوب توسط کارشناسان پیگیری و بررسی شود.