فرماندار‌‌ شبستر با حکم دولت بازنشسته شد

سعید شبستری خیابانی ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه فرماندار شهرستان شبستر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهدای مدافع حرم در فاصله هزاران کیلومتری جنگ کرده و دفاع می‌کند تا آرامش و امنیتمان برقرار شود.

وی با بیان اینکه خدمتگزاری به مردم از اصول نظام جمهوری اسلامی است افزود: آموزه‌های دینی و قرآنی، رهبری و مردم، سه محور اساسی در انقلاب اسلامی بودند و این سه اصل باعث شد با رهبری امام خمینی (ره) مردم حماسه آفریده، در مقال دژخیمان سینه سپر کنند و به شهادت برسند.

شبستری ادامه داد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی طوفان حوادث مختلف به وجود آمده و با جنگ تحمیلی وفشارهای استکبار جهانی، گروه‌های منحرف از جمله منافقین در جهت تجزیه نظام تلاش کردند که با ایثارگری‌ها و مقاومت مردم شکست خوردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به دوران هشت ساله جنگ تحمیلی افزود: سلاح ایمان و اعتقاد باعث شد که رزمندگان با اخلاص در دفاع از وطن جنگ کنند و در این هشت سال یک وجب از خاکمان به دشمن داده نشد لذا چون دشمنان نتوانستند در جنگ سخت علیه نظام جمهوری اسلامی موفق شوند روی به جنگ نرم آوردند.

وی با بیان اینکه خصومت کشورهای استکباری با مذاکره حل شدنی نیست تصریح کرد: بحث مذاکرات و برجام تنها ماموریتی برای هدف ویژه بود.

شبستری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به تغییرات مسئولان گفت: تغییرات در مسئولیت‌های سیاسی طبیعی بوده، خارج از عرف نیستند و نوعی حرکت برای تحول بخشی در نظام است.

وی ادامه داد: مسئولان در مقابل خون هزاران شهید وظیفه دارند و صندلی مسئولین نتیجه خون شهداست و مسئولان باید در خدمتگزاری به مردم تلاش کنند.

وی با اشاره به تودیع سیدسعید کاشانی از مسئولیت فرمانداری شبستر ابراز کرد: کاشانی عمری در سیستم وزارت کشور مسئولیت گرفته و مدیری لایق است که به دلایل پاره‌ای مسائل چند ماهی تمدید شد و قصد بود یکسال تمدید شود ولی به دلیل بخشنامه‌های صادره از سوی دولت مجبور شدیم حکم بازنشستگی را ابلاغ کنیم.

معاون سیاسی استاندار با بیان اینکه بعد از پایان زمان مسئولیت، مردم در مورد عملکرد مسئولان قضاوت می‌کنند، تصریح کرد: انسان‌ها نباید به صندلی وپست و مقام وابسته شوند چراکه دام‌ها و تله‌های مختلفی برای انسان‌ها وجود دارد.

شبستری با اشاره به اقدامات دولت در سه سال گذشته بیان کرد: در سه سال گذشته مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ده‌ها برابر شده و در بدترین شرایط و با کمترین امکانات کار شده است.

وی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید کارهای فوق‌العاده‌ای شده که مدیران باید بازگو کنند، در صورتی که کارهای بسیاری شده زبان گویا و رسانه‌ای نداریم که بگوییم چه کار کرده‌ایم.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه نباید مسائل را بخشی ببینیم افزود: متاسفانه برخی‌ها بر طبل اختلاف زده و در خط دشمن حرکت می‌کنند و ما از نقدهای سازنده استفاده می‌کنیم.

وی با تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه یادآورد شد: رسانه‌ها با نقدهای خود مسئولان را کمک کرده و پل ارتباطی بین مردم و مسئولین هستند.

شبستری با بیان اینکه مسئولین باید فعالانه عمل کنند افزود: مردم نباید از ادارات ناراضی باشند، نباید فساد و نارضایتی‌های اجتماعی در ادارات وجود داشته باشد و در این خصوص کنترل و نظارت باید بیشتر شود.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به توطئه‌های دشمنان بیان کرد: دشمنان می‌خواهند در نسل جوان شک و تردید ایجاد کنند و از حاشیه‌سازی‌ها علیه نظام استفاده کنند.

وی خواستار تلاش مسئولان در خدمتگزاری به مردم و نظام شد و تصریح کرد: مدیران باید به صورت شبانه روزی تلاش کرده و محکم پای کار باشند، همه وظیفه داریم که نگذاریم جوانان بیکار بمانند و باید مراکز تولیدی را فعال نگه داریم.

شبستری در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به کارنامه درخشان منصور طالب‌پور در مسئولیت‌های پیشین خود خاطرنشان کرد: وی کارنامه درخشانی در عرصه خدمت و سازندگی داشته به مسائل شهری و شوراها اشراف دارد و امیدواریم سکاندار شهرستان در جهت توسعه، پیشرفت و سازندگی باشند.