۳ دستگاه برتر آذربایجان غربی در خدمت رسانی به مردم معرفی شدند

ظهر امروز جلسه شورای اداری آذربایجان غربی با محوریت جشنواره شهید رجایی در سالن شهید زین العابدین عطایی استاندار فقید این استان در حالی برگزار شد که در قالب آن سه دستگاه برتر دولتی در امر خدمت رسانی به مردم مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این جلسه نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تبریک هفته دولت اظهار داشت: لازمه تعالی و پیشرفت در امور کشور خودکنترلی مدیران و نظارت بر نحوه مدیریت آنان از سوی نهادهای مسئول است.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی تصریح کرد: روشن است که در جامعه اسلامی احکام و حدود الهی باید در ادارات رعایت شوند و اجرایی ساختن این احمام و نظارت بر حسن اجرای ان کار مدیران و بازرسان و نهادهای نظات کننده است.

امام جمعه ارومیه افزود: اقامه حدود الهی در ادارات باید مدنظر تمامی کارکنان قرار گیرد و همه مدیران و کارگزاران نظام باید تلاش کنند تا آموزه‌های مختلف دین اسلام در همه سطوح در سازمانها و ادارات اجرایی شود.

وی افزود: به دوش کشیدن بار سنگین مسؤولیتها نیازمند آمادگی روحی است که بر اساس تأکید خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) فقط با شب زنده داری، ارتباط با خداوند و راز و نیاز به دست می‌آید.

امام جمعه ارومیه با بیان اینکه تنها راه کسب معنویت، توجه قلبی به خدا و ذکر و یاد او است، گفت: کسانی که فکر می‌کنند جزء قرب الهی و توجه به احدیت می توانند قلب را از گناه صاف کرده و به معنویت برسند، در اشتباه هستند.

وی با تبیین وظیفه مدیران و مسؤولان نظام اسلامی در جاری کردن احکام اسلامی در جامعه افزود: وظیفه مدیران اسلامی است که احکام الهی، بایدها و نبایدهای دینی را اجرایی کنند و در این میان تقوای الهی تنها راه نجات بشری است بنابراین افرادی متقی اطاعت الهی را به اطاعت از دیگران ترجیح می‌دهند.

قریشی گفت: لازمه موفقیت در امور و رسیدن به رستگاری تبعیت از دستورات الهی است بنابراین مدیران و مسؤولان وظیفه دارند در حیطه مسؤولیت های خود احکام الهی را اجرایی کنند و اگر حدود و احکام الهی رعایت نشود باید به فکر چاره بود.

اختصاصی ردیف ویژه اعتباری به آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه با تقدیر از اهتمام و تلاش مدیران و مسئولان استانی در اجرای برنامه های هفته دولت اظهار داشت: ارزیابی های انجام گرفته درباره عملکرد دستگاهها بر اساس محورهای مشخصی بوده و بر این اساس دستگاههای برتر شناسایی و معرفی شده اند اما در نهایت باید مردم از عملکرد دستگاهها رضایت داشته باشند و عملکرد و اقدامات مدیران مورد رضای الهی قرار گیرد.

قربانعلی سعادت تصریح کرد: کار رئیس و کارشناسان سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی و اعضای شورای راهبری توسعه مدیریت استان به دلیل انجام ارزیابی عملکرد دستگاههای استانی برای تجلیل در جشنواره شهید رجایی جای قدردانی دارد.

استاندار آذربایجان غربی گفت: خوشبختانه سفر ریاست محترم جمهور و مقامات کشوری به استان دستاوردهای بسیار خوبی را بدنبال داشته که امیدواریم با پیگیری مدیران استانی، شاهد تحقق و اجرایی شدن آنها در استان باشیم.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین این دستاوردها که در سفر دکتر نوبخت به استان محقق شد، اختصاص ردیف ویژه اعتباری برای استان بود که مقرر شد در بودجه سنوات آتی و برنامه ششم توسعه این موضوع لحاظ شود.

رعایت تذکرات هفت گانه رهبر معظم انقلاب

در این جلسه معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: همزمان با گرامیداشت هفته دولت، گزارشی از اقدامات یک ساله توسط معاونین و فرمانداران و مدیران اجرایی به همت صدا و سیمای مرکز استان به مردم ارائه شد و مردم در جریان خدمات اقدامات، عملکرد و برنامه های دولت قرار گرفتند.

نادر صفرزاده به فرمایشات و دیدگاههای مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیئت دولت اشاره کرد و افزود: نکات مهم هفت گانه ای که رهبر معظم انقلاب در آن دیدار عنوان نمودند به عنوان سرلوحه و باید و نبایدهای  اقدامات مدیران دستگاههای اجرایی قرار گرفته است.

نحوه ارزیابی ادارات آذربایجان غربی

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی نیز اظهار داشت: کار ارزیابی دستگاههای استان از بهمن ماه سال 94 آغاز شد که در این فرایند، بیش از 200 کارشناس بر اساس محورها و شاخص های عمومی و اختصاصی و بر اساس مستندات موجود، عملکرد دستگاهها را ارزیابی و دستگاههای برتر را احصاء کردند.

ناصر حضرتی پر افزود: گزارش ارزیابی های انجام گرفته، در جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان به ریاست استاندار محترم ارائه و در نهایت مورد تصویب این شورا و ستاد اجرایی جشنواره شهید رجایی قرار گرفت.

وی از دستگاههای استانی که حائز رتبه های برتر کشوری شده اند نیز خواست، گزارشات مربوطه در این زمینه را به سازمان برنامه و بودجه استان ارائه کنند تا در جلسات آتی شورای اداری نیز از این دستگاهها تجلیل شود.

در این مراسم بر اساس ارزیابی انجام گرفته از سوی سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان غربی، به ترتیب اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با کسب 1848 امتیاز، اداره کل آموزش و پرورش استان با 1814 امتیاز و شرکت آب و فاضلاب شهری استان نیز با کسب 1808 امتیاز، به عنوان دستگاههای برتر در جشنواره شهید رجایی معرفی و مدیران این ادارات مورد تجلیل استاندار، معاونین استاندار و اعضای شورای اداری قرار گرفتند.