جشنواره مدافعان حرم در 6 رشته در هشترود برگزار می‌شود

علی محرمی ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره مدافعان حرم در شهرستان هشترود اظهار داشت: جشنواره مدافعان حرم به یاد شهید مدافع حرم هشترودی اسماعیل کریمی‌اصل در 6 رشته شعر، نقاشی، عکس، فیلم‌نامه و نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.

وی افزود: بخش عظیمی از اعتبارات این جشنواره تامین شده و از سوی انجمن ادبی شهرستان در راستای این برنامه هزینه خواهد شد و مشکلی از این بابت نداریم فقط در اجرای این جشنواره نیازمند همکاری سایر نهادها و ادارات شهرستان هستیم.

معاون هنری اداره کل ارشاد استان آذربایجان‌شرقی افزود: شهرستان هشترود استعدادهای هنری و فرهنگی زیادی دارد و برگزاری چنین جشنواره عظیمی و با حضور هنرمندان مطرح کشور می‌تواند زمینه‌ساز معرفی و شناسائی آنها شود.

محرمی تصریح کرد: تشکیل انجمن‌های فرهنگی و هنری از اولویت‌های این اداره کل است تا برنامه‌ها به صورت تخصصی‌تر اجرا شوند هرچند باید از توان بسیار تاثیرگذار بسیج هنرمندان نیز در این زمینه استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اعتبارات فرهنگی تخصیص یافته به شهرستان برای سال 95 از مجموع چهار سال گذشته بیشتر است و این نشان دهنده این مهم است که باید در ایجاد نشاط اجتماعی در جهت کاهش معضلات اجتماعی تلاش کنیم و هر برنامه ای که در این راستا باشد مورد حمایت این اداره کل است.

محرمی خاطرنشان کرد: شاخصه اصلی در برگزاری چنین جشنواره‌هایی اطلاع رسانی مناسب است و از فعالان رسانه درخواست داریم در انعکاس این رویداد فرهنگی کمک حال ما باشند.

معاون هنری اداره کل ارشاد استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: همچنین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز 26 مهر تا اول آبان امسال در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود که در بخش هنری نمایشگاه نیز برنامه متنوعی پیش‌بینی شده است.

وی بر حمایت انجمن‌های فرهنگی و هنری در ادارات ارشاد شهرستان‌ها تاکید کرد.

حسن مستفید فرماندار هشترود نیز خواستار احداث و ایجاد فرهنگسرا در این شهرستان را شد و گفت: نبود فرهنگسرا باعث شده هنرمندان این شهرستان نتوانند هنر خود را به معرض نمایش بگذارند.

وی افزود: برای ایجاد فرهنگسرای شهدای گمنام نیز 3 میلیارد ریال پیشنهاد شده بود و زمین آن تیز آماده بود اما این اعتبار  تخصیص نیافته است.

مستفید گفت: سالن نمایش اداره فرهنگ و ارشاد هشترود نامناسب است و باید این سالن تجهیز شود.

وی افزود: اگر زیربنای فرهنگی هر شهرستان حل شود رو بنای فرهنگی نیز حل می‌شود.

مستفید با اشاره به اینکه توسعه فرهنگ سیاسی مقدم بر توسعه فرهنگ اقتصادی است، افزود: بودجه فرهنگی در بودجه‌ها از یاد رفته است.

وی گفت: برای حزن و اندوه مردم برنامه مدون داریم اما برای شادی مردم هیچگونه برنامه خاصی نداریم.