یک پزشک سلامت به ازای هر سه هزار نفر در آذربایجان شرقی

قاضی‌زاده‌هاشمی در مراسم افتتاحیه کلینیک نگهداری سالمند دوستدار گوگان و مرکز درمانی و آموزشی این شهر گفت: در اینکه مردم نیازی به خدمات‌رسانی داشته و دولت نیز محدودیت‌های دارد بر هیچ کس پوشیده نیست ولی باید به این امر توجه کنیم که مردم انتظاراتی از نمایندگان و مسؤولان دارند.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی از نظر آموزش و پژوهش و مخصوصا خدمات بهداشتی در زمره بهترین‌های کشوری است، گفت: به طور کلی این استان زیر پوشش خدمات شبکه بهداشتی قرار گرفته است و برکات این امر را در سال‌های آینده مشاهده خواهیم کرد.

 

قاصی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه 75 درصد مرگ و میر استان به خاطر بیماری‌های غیرواگیردار است، گفت: باید اجازه ندهیم که بیمار بشویم.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به ازای هر سه هزار نفر، یک نفر پزشک سلامت در استان وجود دارد، ادامه داد: برکت وجود پزشک سلامت در کشور در سال‌های آینده به عینه دیده می‌شود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه مراقبین سلامت بار بیماری‌ها را کاهش دهند، ادامه داد: باید در همه شهرهای کشور مراکزی همچون چنین مرکز که در گوگان ایجاد شده، برای پیشگیری بیماری‌ها افتتاح شود.

 

وزیر بهداشت به فعالیت‌های ارزنده نمایندگان و حمایت آنها از طرح سلامت اشاره کرد و گفت: امید است نیازها و نقیصه‌های این طرح و همچنین سایر مسائل در امر آموزشی در اسرع وقت رفع شود.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: باید با بسترسازی کاری کنیم که خدمات اولیه در این مراکز صورت گیرد و این مراکز و در کل خدمات درمانی به گونه‌ای است که نیاز به کمک همه جانبه از طرف دولت را دارد زیرا یک امر خیر و کار حسنه است.

 

هاشمی به ارائه دو مشکل مهم در امر خدمات درمانی اشاره کرد و گفت: یکی از این مشکل‌ها بیمه روستایی است و امروزه در طرح سلامت 10 میلیون نفر عضو هستند و خدمات رایگان دریافت می‌کنند که باید بیمه روستایی نیز مانند این طرح باشد و فرقی در بین آن‌ها نباشد.

 

وی مشکل دوم را ارجاع بیمار برای مهر و امضای پزشک دانست و گفت: این کار موجب ایجاد محدودیت در بین آنها می‌شود و اگر از مرکز ارجاع نیامده باشد محدودیتی ایجاد نشود و بلکه به افرادی که مهر و امضای پزشک دارند تسهیلات بیشتری از جمله نگرفتن فرانشیز داشته باشند.

 

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: ساختمان و احداث مراکز و بیمارستان‌ها بخش کوچکی است و مهم کارهای انسان دوستانه و همکاری دلسوزانه در بین افراد است.

 

گفتنی است :در پایان مراسم زمین محل احداث مرکز نگهداری سالمند دوستدار با متراژ 480 مترمربع کلنگ‌زنی شد.