طرح‌ شکست خورده بیمه روستایی احیاء شود

سیدحسن قاضی زاده هاشمی قبل از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت گوگان با بیان اینکه مراقبین سلامت با اهداف پیشگیرانه بار بیماری‌ها را کاهش می‌دهند اظهار داشت: مردم نیازهای خدماتی فراوانی دارند و دولت با مشکلات و محدودیت منابع مواجه است اما با این حال مردم به توجه و تلاش برای رفع نیازها و مشکلات نیازمندند که باید این مشکلات و موانع برداشته شود.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و درمانی جزو دانشگاه‌های برتر کشور است که توانسته تا حدودی نیازهای درمانی استان را تأمین کنند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه به ازای هر سه هزار نفر، یک نفر پزشک سلامت در کشور وجود دارد، ادامه داد: برکت وجود پزشک سلامت در کشور در سال‌های آینده به عینه دیده می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه مراقبین سلامت بار بیماری‌ها را کاهش دهند، ادامه داد: باید در همه شهرهای کشور مراکزی همچون چنین مرکز که در گوگان ایجاد شده، برای پیشگیری بیماری‌ها افتتاح شود.

وی به نقش نمایندگان مجلس در کمک به تسریع امورات افتتاح مرکز جامع خدمات سلامت گوگان اشاره کرد و افزود: امیدواریم این مرکز در سه چهار روز آینده به دو دستگاه اتوآنالیزر و رادیولوژی تجهیز شود.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه دولت‌ها باید به حوزه بهداشت و پیشگیری توجه ویژه ای داشته باشند، ادامه داد: هر چقدر در حوزه سلامت و بهداشت و درمان سرمایه گذاری شود باز جای سرمایه گذاری دارد که دولت‌ها این مسئله را در اولویت کاری خود قرار دهند.

وی در ادامه به مشکلات حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: بیمه روستایی از جمله‌های طرح‌های شکست خورده ای است که باید به این مسئله توجه ویژه ای کرد و این بیمه با بیمه سلامت نباید تفاوت چندانی داشته باشد.

وی همچنین ادامه داد: دومین مسئله مهری است که باید بیمار روستایی بر روی نسخه خود بزند، لذا با توجه به اینکه روستاییان دسترسی به پزشک متخصص ندارند و چندین کیلومتر می‌روند تا مهر به دفترچه بزنند، باید این موضوع اصلاح شود.