سارقان حرفه‌ای منازل در تبریز به دام پلیس افتادند

سرهنگ فرهنگ نوروزی اظهار داشت: در پی وقوع سرقت از منزل یکی از شهروندان در منطقه ای از تبریز، شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران کلانتری 12 عباسی تبریز پس از انجام تحقیقات اولیه و بررسی شواهد موجود، موفق شدند دو نفر متهم را شناسایی کرده و در یک عملیات غافلگیرانه آنان را در محل اختفایشان دستگیر کنند.

این مقام انتظامی اظهار داشت: این دو متهم ابتدا منکر هرگونه سرقت می‌شدند اما در بازجویی‌های انجام شده به سرقت این منزل اعتراف کردند که لوازم سرقتی نیز در بازرسی از محل اختفای آنان کشف و ضبط شد.

سرهنگ نوروزی خاطرنشان کرد: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

فرمانده انتظامی کلانشهر تبریز در پایان از شهروندان خواست تا به تردد افراد غریبه و مشکوک در مجتمع‌های مسکونی حساس باشند و درصورت وجود هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعاً به پلیس 110 شهرستان اطلاع دهند.

دستگیری 5 سارق با 33 فقره سرقت در تبریز

سرهنگ صابر عباس زاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت به روش کیف قاپی، سرقت منزل و اماکن از نقاط مختلف کلانشهر تبریز، شناسایی سارق یا سارقان در دستور کار ماموران  پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران در تحقیقات اولیه و با به دست آوردن سرنخ‌هایی، سارقان حرفه‌ای را شناسایی و در عملیاتی آنان را دستگیر کردند.

سرهنگ عباس زاده افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد این سارقان از داخل مغازه‌ها و نیز از اماکن و منزل سرقت می‌کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان با بیان اینکه متهمان تا کنون به 33 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، افزود: ارزش ریالی سرقت‌های کشف شده 5 میلیارد و دویست میلیون ریال برآورد شده است.

سرهنگ عباس زاده گفت: متهمان با تشکیل پرونده  جهت سیر مراحل قانونی به مرجع  قضائی معرفی شدند.

در محور مراغه –هشترود 2 کشته حاصل واژگونی پراید بر اثر خواب آلودگی

سرهنگ جواد ناموران اظهار داشت: در پی اعلام  فوریت‌های پلیس 110 از  وقوع  یک فقره  واژگونی سواری پراید درمحور "مراغه - هشترود"، تیم گشتی  این محور جهت بررسی بیشتر و امدادرسانی به محل مورد نظر اعزام  شدند.

وی افزود: ماموران پاسگاه پلیس راه  "مراغه - هشترود" و  گشت  انتظامی  بلافاصله  پس از حضور در صحنه مشاهده کردند که راننده خودرو پراید و یک سرنشین آن در دم فوت نموداند.

رئیس پلیس راه استان علت اصلی حادثه را بی احتیاطی راننده سواری پراید بدلیل خستگی و خواب آلودگی عنوان کرد.

کشف 17 کیلو گرم تریاک و دستگیری 2 نفر در بناب

سرهنگ رمضان الهوردیان در تشریح این خبر اظهارداشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پس از دریافت خبری مبنی بر نگهداری محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ در یکی از روستاهای شهرستان، بلافاصله  موضوع در دستور کار این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در یک عملیات پلیسی پس از شناسائی محل مورد نظر دو نفر از سوداگران مرگ  را دستگیر و 17 کیلو گرم تریاک کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بناب در پایان با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضائی شدند، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را به پلیس 110 گزارش کنند.

دستگیری دو سارق منزل با 5 فقره سرقت در سراب

سرهنگ توحید فارسی گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان سراب، دستگیری متهمان در دستور کار ماموران دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی پس از بررسی جغرافیای زمانی و مکانی سرقت‌های صورت گرفته و شباهت شگرد سارقین در تمامی سرقت‌ها موفق شدند در این ارتباط دونفر را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متهمان پس از دستگیری در بازجویی‌های به عمل آمده با مشاهده ادله و مستندات پلیسی لب به اعتراف گشوده و به پنج فقره سرقت منزل از نقاط مختلف شهر ستان سراب اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی سراب با اشاره به تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی برای متهمان به شهروندان توصیه کرد: مراقبت‌های لازم در مورد پیشگیری از سرقت را به عمل آورده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی 110 به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری 57 معتاد و توزیع کننده مواد مخدر در عجب شیر

سرهنگ رحمان عبدی گفت: به منظور افزایش سطح ارتقاء امنیت اجتماعی و برخورد با توزیع‌کنندگان و معتادان تابلو و خطرناک، طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده در سطح شهرستان به مرحله اجرا درآمد.

وی اظهارداشت: با اجرای این طرح، ماموران  تعداد 42 نفرمعتاد پرخطر و ولگرد، 13 نفر خرده‌ فروش و 2 نفرقاچاقچی مواد مخدر را دستگیر و مقادیر زیادی انواع مواد مخدر، هفت عدد آلات مصرف مواد مخدر و شش دستگاه ترازوی توزین را کشف و 6 دستگاه موتورسیکلت و دو دستگاه خودرو را توقیف کردند.

سرهنگ عبدی گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده و معتادان تابلو و خطرناک جهت بازپروری تحویل کمپ اعتیاد عجب شیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان عجب‌شیر در پایان خاطرنشان کرد: پلیس این شهرستان با تمام توان در طول شبانه‌روز با شماره تماس 110 جهت ارائه هرگونه خدمات در خدمت شهروندان عزیز بوده و با شماره تماس 197 آماده دریافت هرگونه انتقاد و پیشنهاد از عملکرد پلیس می‌باشد.

دستگیری 27 معتاد تابلو در مراغه

سرهنگ رضا اصلانی فر اظهار داشت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی و جلب رضایت عمومی مردم، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان و یگان‌های انتظامی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز رادر سطح شهرستان اجراء کردند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح درمجموع تعداد 27 نفراز معتادان تابلو پرخطرجمع آوری که از این تعداد 5 نفر ازتوزیع کنندگان و خرده فروشان موادمخدر تحویل مراجع قضائی و تعداد 22 نفر معتادان پرخطر از سطح شهر و همچنین پارک‌های سطح شهرستان جمع آوری وتحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

اصلانی فر افزود: در هماهنگی به عمل آمده با مقام قضائی در راستای اجرای این طرح در بازرسی از منازل مقادیری موادمخدر نیز کشف شد.

این مقام انتظامی همچنین بیان داشت: در اجرای این طرح تعداد 75 دستگاه موتورسیکلت و 25 دستگاه خودوروی متخلف نیزتوقیف شد.

دستگیری 27 معتاد تابلو و 36 نفر توزیع کننده در بناب

سرهنگ رمضان الهوردیان گفت: در راستای ارتقاء امنیت اجتماعی، مأموران پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان و یگان‌های انتظامی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز رادر سطح شهرستان اجراء کردند.

وی ادامه داد: در اجرای این طرح درمجموع تعداد 63 نفراز معتادان تابلو پرخطر جمع آوری که از این تعداد 36 نفر ازتوزیع کنندگان و خرده فروشان موادمخدر تحویل مراجع قضائی و تعداد 27 نفر معتادان پرخطر از سطح شهر و همچنین پارک‌های سطح شهرستان جمع آوری وتحویل کمپ ترک اعتیاد شدند.

سرهنگ الهوردیان افزود: در هماهنگی به عمل آمده با مقام قضائی در راستای اجرای این طرح در بازرسی از منازل و وسایل همراه آن‌ها 18 کیلو و 162 گرم انواع موادمخدر نیز کشف شد.

این مقام انتظامی همچنین بیان داشت: مواد کشف شده شامل شیشه، هرویین، گراس، تریاک و سوخته تریاک می‌باشد.

فرمانده انتظامی بناب با اشاره به اینکه اکثریت سرقت‌های اماکن خصوصی توسط معتادان انجام می‌گیرد، گفت: اجرای طرح‌های ارتقاء امنیتی ادامه دارد چون این طرح‌ها ودستگیری معتادان وتوزیع کنندگان موجب کاهش بسیاری از جرائم می‌شود.