ارس بهترین منطقه آزاد ایران برای سرمایه‌گذاری است

برودلین چن در دیدار مدیرعامل منطقه ارس با اشاره به اینکه، ارس می‌تواند به مرکز دائمی نمایشگاهی کالاهای چینی تبدیل شود، اظهار داشت: دولت چین از تأسیس مراکز نمایشگاهی و صنعتی مشترک چینی و ایرانی حمایت می‌کند.

وی در مورد اهداف حضور در منطقه آزاد ارس، تأکید کرد: قبلاً نیز در این زمینه بازدید و مطالعاتی داشته‌ایم و هدف اصلی این بازدید، عملیاتی کردن فرآیند سرمایه‌گذاری با دریافت جزئیات و اطلاعات بیشتر است.

مدیر گروه سرمایه‌گذاری تکنولوژی و علمی ایران و چین (جی جیانگ)، عنوان کرد: برای نمونه علاقمندیم تا بدانیم که کدام پروژه‌ها در منطقه در اولویت سرمایه‌گذاری قرار دارند و بر اساس آن اقدام به سرمایه‌گذاری کنیم.

وی افزود: نماینده‌های شرکت‌هایی درزمینه ساختمان‌سازی، توسعه راه‌آهن و شرکت‌های صنعتی در این جلسه حضور دارند و این افراد نماینده یک شرکت نفتی بزرگ دولتی چینی هستند که برای سرمایه‌گذاری آماده هستند.

چن، با اشاره به اینکه شرکت نفتی دولتی چین در منطقه آزاد ارس دو پروژه پالایشگاهی با حجم سرمایه‌گذاری 250 میلیون یورو را اجرایی می‌نماید، گفت: برنامه‌هایی برای بازیافت زباله‌های کاغذی برای تولید کاغذدیواری و چند طرح دیگر ازجمله تولید خودروهای برقی و الکترونیکی نیز در برنامه کاری این هیئت وجود دارد.

وی تأکید کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، قصد داریم تا اولین بانک خارجی را در منطقه آزاد ارس دایر کنیم تا فعالیت‌های بانکی بین ایران و چین تسهیل شود.

به گزارش تسنیم، هیئت سرمایه‌گذاری ایران و چین متشکل از هولدینگ شرکت‌های بزرگ چینی است که در زمینه‌های متفاوت فعالیت می‌کنند و سرمایه‌گذاری در حوزه‌های صنایع سنگین، امور زیرساختی و صنایع سبک در این بازدید موردتوجه قرارگرفته است.

پرداخت بیش از 3800 میلیارد ریال توسط بانک کشاورزی آذربایجان شرقی

جواد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این مطلب اظهار داشت: بیشترین منابع پرداختی با 89 درصد از منابع غیرتکلیفی و 11 درصد وجوه اداره شده می‌باشد.

وی افزود: بیش از 50 درصد از قراردادهای بانک را مشارکت مدنی و مابقی را فروش اقساطی، قرض‌الحسنه، جعاله، سلف و خرید دین تشکیل می‌دهد.

مدیر شعب بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی، با اشاره به اینکه 518 میلیارد و 125  میلیون ریال برای طرح‌های باغداری اعم از کاشت و برداشت مرکبات برای 5 هزار و 314 نفر پرداخت گردید، خاطرنشان کرد: در 6 ماهه اول سالجاری بالغ‌بر یک هزار و یک‌صد میلیارد ریال برای طرح‌های زراعی اعم برای کاشت و برداشت غلات، حبوبات و غیره توسط بانک کشاورزی استان آذربایجان شرقی پرداخت شد که بیشترین مصارف را در بین سایر بخش‌ها تشکیل می‌دهد.

وی صنایع تبدیلی را درکنار محصولات کشاورزی با ارزش عنوان کرد و گفت: تا پایان شش ماهه سال جاری بیش از 256 میلیارد ریال تسهیلات برای زیربخش های صنایع تبدیلی و وابسته به بخش کشاورزی پرداخت شد که انتظار می‌رود تا پایان سال از مرز 500 میلیارد ریال بالاتر رود.

محمودی گفت: بانک کشاورزی در راستای حمایت از بخش کشاورزی، در شش ماه اول سالجاری بالغ‌بر 3815 میلیارد ریال به تعداد 30 هزار و 846 نفرتسهیلات بانکی پرداخت کرد.

رفع تصرف 924 هکتار از اراضی ملی در شش ماهه اول سال جاری

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی اظهار داشت: 924 هکتار از اراضی ملی در شش ماهه اول سال جاری رفع تصرف گردیده است.

وی با اعلام این خبر افزود: این میزان از اراضی تصرف‌شده با تشکیل 445 فقره پرونده در محاکم قضایی استان و با پیگیری‌های صورت گرفته رفع تصرف کامل شده و به بیت‌المال عودت گردیده است.

سرهنگ اسدالله اسدی، با بیان اینکه گشت و حفاظت از اراضی ملی به‌عنوان یک وظیفه شرعی و اداری از اهم امور است، گفت: در همین راستا 40000 مترمربع از اراضی ملی که تغییر کاربری نیز صورت گرفته بود طی 12 فقره پرونده و با صدور حکم قضایی قلع‌وقمع گردیده است.

وی افزود: طبق قانون مبلغ چهار میلیارد و صد و شش  میلیون ریال جرائم مربوطه از متصرفین و مخربین اراضی ملی اخذ و به خزانه دولت واریز گردیده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری یادآور شد: مطابق ماده 47 قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور هر کس در جنگل و مراتع عمداً آتش‌سوزی ایجاد نماید به حبس از سه  تا ده سال محکوم می‌شود.