عضویت ایران در اتحادیه‌ کنفدراسیون بیمارستان‌های جهان

علی‌ ماهر ظهر امروز در نهمین کنگره‌ی ملی مدیریت سلامت در تبریز با اشاره به تفاوت این همایش با کنگره‌های برگزار شده در سال‌های گذشته، اظهار داشت: تشکل صنفی و رسمی از جمله تفاوت‌های این کنگره با سایرین است و قبل از به کار آمدن دولت تدبیر و امید اداره‌ای به این نام که به طور رسمی فعالیت داشته باشد، وجود نداشت.

وی به افتتاح طرح توانمندسازی مدیران کشور اشاره کرد و افزود: در این راستا 200 نفر از بهترین اساتید کشوری و خارجی از جمله تایلند، سوئیس و آمریکا دعوت شده‌اند که این طرح از یک سال گذشته طرح‌ریزی شده و در آبان ماه سال جاری در 7 بخش کلید می‌خورد.

ماهر از عضویت ایران در اتحادیه‌ی کنفدراسیون بیمارستان‌های جهان خبر داد و گفت: همچنین نمایندگانی از سازمان اعتبار بخشی جهانی از کشور ما بازدید خواهند کرد و به منظور موفقیت کشور در زمینه‌ی اقتصادی از این روش نیز بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت سه هدف اصلی را دنبال می‌کند، گفت: قبل از دولت تدبیر و امید وضعیت نامطلوبی در حوزه مدیریت و حفاظت مالی از مردم وجود داشت که به برکت این طرح این مشکل حل شده است.

ماهر ادامه داد: ایجاد عدالت در بخش‌های که بیشترین آسیب در آن قسمت بود که در آن دوران یا اتاق باگت 37 درصد مواجه بودیم که الان به 8 درصد رسیده است.

معاون فنی معاونت درمان وزارت بهداشت اهداف دیگر را دسترسی همراه با کیفیت مطلوب اعلام و اضافه کرد: ارتقای کیفیت هتلینگ، ویزیت، زایمان طبیعی و رایگان و ... علاوه بر اینکه دسترسی را به بالاترین سطح خود رسانده بلکه آرمان‌های انقلاب اسلامی را نیز محقق کرده است.

وی خاطرنشان کرد: به علت وضعیت فجیع و نامطلوب در فضای بیمارستانی بیش از 2 میلیون مترمربع بازسازی داشته و 21 هزار تخت نوسازی و ساخت جدید تا پایان سال جاری خواهیم داشت.

ماهر چالش اصلی بعد از اقدامات سخت افزاری را بحث نرم افزاری اعلام و تصریح کرد: با بسترسازی مناسب مدیریت این زیرساخت‌ها بسیار اهمیت داشته که بحث آموزش TOT، ایجاد موقعیت‌های جدید برای فارغ‌التحصیلان برای تعالی بخشیدن است.