سالانه ژاپن 40 میلیارد و آلمان 39 میلیارد دلار برای تجهیز نظامی خود هزینه می‌‌کنند

سردار حمید سرخیلی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شهدای گردان تیپ زرهی لشکر 31 عاشورا، اظهار داشت: اگر چشم و دل باز کنیم گرمی دست شهدا را در این محفل متوجه خواهیم شد زیرا همه ما دعوت شده این مجلس هستیم.

وی ادامه داد: در 8 سال دفاع مقدس تمام غیورمردان آذربایجان همراه با سراسر کشور به یک تفاهم و توافق بسیار عظیم دست یافتیم.

سردار سرخیلی خاطر نشان کرد: به نام شهدای زرهی لشگر عاشورا شهید جعفرزاده را نیز اضافه کنید که توانست در ابتدای جنگ از تانک‌ها استفاده توپخانه‌ای انجام دهد.

وی با استناد به آیه شریفه مبنی بر اینکه هر چه دارید برای دفاع از اسلام بسیج کنید، ادامه داد: در رسته پیاده دو حالت پیاده و زرهی هستند که هر دو رزمی بوده و بقیه حالت پشتیبانی دارند و این پشتیبانی نقش اصلی را ایفا می‌کنند و البته اکثر مواقع به زرهی نقش پشتیبانی می‌دهند و این در جنگ سوریه نیز دیده می‌شود که از تانک به عنوان تجهیزاتی استفاده نمی‌کنند.

سردار سرخیلی با اشاره به رزمندگان استان که بدون آموزش نظامی تانک‌ها را به غنیمت می‌گرفتند، گفت: این 53 شهید زرهی با اینکه می‌خواستند تک ور باشند و سلاح بر دست بگیرند و چشم در چشم دشمن بجنگند ولی زره پوشان این جنگ شدند.

وی عنوان کرد: استفاده از تجهیزات زرهی بسیار پیچیده است و افراد آموزش دیده به سختی استفاده می‌کنند ولی رزمندگان اسلام چه در 8 سال دفاع مقدس و چه دفاع از حرمین شریفه این کار را انجام می‌دهند.

جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه اظهار داشت: کارهای بزرگ و نشدنی طی هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت، شهدا و رزمندگان جنگ انتظار دارند که این انقلاب با قدرت و توان بیشتری پیش برود.

این رزمنده دوران جنگ اظهار داشت: کارهایی که امروز روی زمین مانده است در مقایسه با جنگ بسیار ناچیز است و باری نیست که نتوان برداشت اما چون همت‌ها تقلیل یافته است در پیشبرد امور ناتوان شده‌ایم.

وی تاکید کرد: رمز پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس این بود که تمسک و توکل را راس امور خود قرار داده بودند و اگر امروز نیز تمسک کنیم خواهیم توانست مشکلات جامعه را رفع کنیم.

جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه تاکید داشت: در جهاد کبیر باید همه مظاهر بیگانه و تمسک به دشمن را کنار گذاشت و در اقتصاد، سیاست، فرهنگ و امور جاری کشور با تلاش و کوشش راه شهدا را در عرصه‌‌ی نوین امتداد داد.

سردار سرخیلی با اشاره به اینکه امروز جبهه مقاومت اسلامی نیز با تمام توان ایستادگی کرده‌اند و این ایستادگی و مقاومت معجزه را به ارمغان آورده است، تصریح کرد: در صحنه سیاست، اقتصاد و فرهنگ نیز باید ایستادگی مقاومت کرد تا شاهد اقدامات شاخص باشیم.

وی با بیان اینکه آنهایی که از قدرت شهدا بهره گرفتند موفق بوده‌اند، افزود: آذربایجان بیش از 10 هزار شهید دارد و شهدایی چون باکری، شفیع‌زاده و ... را تقدیم انقلاب کرده است.

وی تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی امروز در اوج قدرت ایستاده است و خواب را از آمریکا گرفته زیر سایه خون شهدای آن دوران و شهدای مدافع حرم است.

سردار سرخیلی تصریح کرد: برخی خود را با دولت ژاپن و دولت آلمان مقایسه می‌کنند و می‌گویند نیروی رزمی و دفاعی را باید تقلیل داد، اینها نمی‌دانند که ژاپن 40 میلیارد و آلمان 39 میلیارد دلار سالانه برای تجهیز نظامی خود هزینه می‌‌کنند در حالی که ایران تنها 12 میلیارد تومان هزینه نظامی دارد.

جانشین قرارگاه مدینه نیروی زمینی سپاه گفت: اگر خاکریز را به بیرون از مرزها انتقال ندهیم معلوم نیست امنیت ما به چه روزی خواهد افتاد.

وی یادآور شد: امید است روزی مظاهر را کنار گذاشته و صبوری خانواده شهدا و همچنین آرمان شهدا را الگوی زندگی خود قرار دهیم و بر اهداف آنها تامل کنیم.