اشتغال‌زایی برای 80 نفر در مناطق محروم شهر اهر

ابوالفضل نصیری مدیرعامل شرکت قند و شکر قانع اهر اظهار داشت: همکاری بنیاد برکت با ما از سال 93 آغاز شده و در پی این اتفاق علاوه بر توانمندسازی اقتصادی مناطق محروم این شهر، امکان اشتغال 80 نفر به‌طور مستقیم در کارخانه فراهم شده است.

وی تصریح کرد: این بنگاه اقتصادی که به کمک بنیاد برکت اداره می‌شود، بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تصفیه‌ی شکر بخش خصوصی کشور خواهد بود.

نصیری افزود: بعد از بهره‌برداری از واحد دوم‌ این کارخانه، برای 330 نفر دیگر هم فرصت اشتغال ایجاد خواهد شد.

نصیری با اعلام رقم برنامه‌ی تولید روزانه‌ی 500 تنی کارخانه، خاطرنشان کرد: بنیاد برکت به نوعی برای ما حکم ناجی را داشت. چرا که کارخانه‌ی قانع در سال 90، به خاطر تورم ناگهانی اقتصادی، دچار بحران و کاهش نقدینگی شد و اگر مشارکت و کمک بنیاد برکت نبود، امکان راه‌اندازی طرح فراهم نمی‌شد.

حسن‌پور مدیر مالی کارخانه قانع هم گفت: شرکت ما در داخل کشور بازار خوبی دارد و به محض راه‌اندازی طرح می‌توانیم به صادرات محصولات‌مان هم فکر کنیم.

بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اجرای 267 طرح توانمندسازی اقتصادی در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته‌ی کشور با حجم سرمایه‌گذاری 48 هزار و 770 میلیارد ریال توانسته است برای 166 هزار و 642 نفر در استان‌های مختلف فرصت شغلی ایجاد کند و قدم‌های بزرگی در مسیر محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار کشور بردارد.