زمینه جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد فراهم است

محسن هاشمی روز شنبه در آیین کلنگ زنی ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بین المللی جلفا در منطقه آزاد ارس اظهار کرد: ظرفیت های قابل توجهی برای تحصیل افراد مختلف از جمله اتباع کشورهای خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی به وجود آمده است.

وی با بیان اینکه نخست باید نیازها و شرایط تحصیل در کنار کیفیت تحصیل در دانشگاه ها تقویت شود، افزود: سازندگی و پیشرفت در دانشگاه آزاد شتاب گرفته و این امر اشتیاق به تحصیل در آن را افزایش داده است.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: وجود بیش از 11 متر مربع فضای مسقف اعم از آموزشی، ورزشی، کارگاهی و فرهنگی برای هر دانشجو در دانشگاه آزاد از مزایایی است که در کنار سایر مزیت ها مورد توجه علاقمندان به تحصیل اعم از خارجی و داخلی قرار گرفته است.

هاشمی عدالت محوری در فعالیت های عمرانی و آموزشی در دانشگاه آزاد را مورد اشاره قرار داد و افزود: امروز امکانات موجود در مرکز دانشگاه بیشتر از سایر نقاط نبوده و حتی در مواقعی کمتر است.

وی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بدون نیاز به درآمدهای نفتی و بودجه کشور به صورت خودگردان با مجهز شدن به امکانات پیشرفته و زیرساخت های کلان آموزشی در توسعه علمی کشور قدم برمی دارد.

هاشمی با اشاره به فعالیت دانشگاه آزاد اسلامی در مناطق آزاد از سطح مطلوب همکاری مناطق آزاد هفتگانه کشور با دانشگاه در زمینه توسعه علمی و آموزشی خبر داد.

فرماندار جلفا نیز در این آیین با اشاره به نقش بی بدیل دانشگاه آزاد در توسعه علمی و اقتصادی کشور بر نقش آفرینی بیش از پیش این دانشگاه در توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد.

زاهد محمودی افزود: رویکرد توسعه علمی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس به واسطه فعالیت مراکز آموزشی متعدد شتاب گرفته و در این میان نقش دانشگاه آزادبه مراتب بیشتر و سازنده است.

وی با اشاره به موقعیت مرزی شهرستان جلفا بر ضرورت برنامه ریزی برای جذب دانشجوی خارجی با تقویت زیرساخت های آموزشی تاکید کرد.

مدیر عامل منطقه آزاد ارس نیز با بیان اینکه توسعه علمی بدون توجه به زیرساخت ها و روش های نوین آموزشی ممکن نیست، از آمادگی این سازمان برای شتاب علمی مراکز آموزشی مستقر در منطقه خبر داد.

محسن خادم عرب باغی با بیان اینکه چرخ رونق اقتصادی بدون توسعه علم و فناوری امکان پذیر نیست، گفت: توسعه علم پیش نیاز و لازمه رونق اقتنصادی است و در این راستا حرکت های خوبی در سطح منطقه صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: اعتبار و ارزش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به جذب دانشجوی خارجی است و متاسفانه این مهم آنچنان مورد توجه قرار نگرفته است.

عرب باغی تلاش برای جذب سرمایه گذاری در بخش آموزش عالی در منطقه آزاد ارس را بسیار مطلوب توصیف و در این زمینه از احداث اقامتگاه های دانشجویی خبر داد.

معاون عمرانی دانشگاه آزاد اسلامی در سفر به شهرستان جلفا و منطقه آزاد کلنگ احداث ساختمان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بین المللی جلفا را به زمین زد.

این پروژه در زمینی به مساحت 3 هزار و دویست متر مربع با هزینه ای بالغ بر 52 میلیارد ریال در مدت 14 ماه اجرا خواهد شد.

بازدید از امکانات آموزشی و نیز واحدهای تولیدی از جمله واحد گلخانه ای تارلا امین در منطقه آزاد ارس از دیگر برنامه های محسن هاشمی بود.