تعداد شهرداران مدارس تبریز به ۶۰ مدرسه افزایش می‌یابد

حجت‌الاسلام احمد حمیدی در جلسه مدیران ستادی معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز، از برگزاری آیین تنفیذ احکام شهرداران مدارس تبریز خبر داد و با اشاره به اینکه طرح شهردار مدرسه از سوی دانش آموزان و مدارس با استقبال خوبی مواجه شده است اظهار داشت: در سال جاری تعداد شهرداران مدارس از 41 مدرسه به 60 مدرسه افزایش خواهد یافت.

وی در تشریح  این خبر با  اشاره به اجرای سه ساله این طرح اظهار داشت: طرح شهردار مدرسه، طرح موفقی است که در شهرداری  تبریز اجرا می‌شود و در این طرح دانش آموزان به‌عنوان سفیران ما در خانواده‌ها و مدارس  نقش خوب و تأثیر‌گذاری را ایفا می‌کنند.

حمیدی خاطرنشان ساخت: طرح شهردار مدرسه به‌منظور نهادینه‌سازی فرهنگ شهروندی، تقویت روحیه مشارکت اجتماعی و مسئولیت‌پذیری شهروندان و حفظ محیط‌زیست با رویکرد مشارکت نسل جوان اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز، توسعه آموزش‌های شهروندی به شکلی منسجم را از نتایج فعالیت شهرداران مدارس دانست و افزود: خواهان تعامل هرچه بیشتر با مدارس و آموزش‌وپرورش در زمینه آموزش‌های شهروندی هستیم.

وی افزود: آموزش‌های شهروندی و ارتقا فرهنگ شهروندی زمانی تأثیرگذار و محقق خواهد بود که این آموزش‌ها در مدارس به دانش‌آموزان ارائه شود.