زمان بهره برداری راه‌آهن "میانه-بستان آباد" اعلام شد

محمد وحدتی، وضعیت جاده‌های بستان آباد را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه جاده پرتردد بستان آباد به اردبیل به یک پیمانکار قوی واگذار شده است اظهار داشت: پیمانکار متعهد شده دو ساله این پروژه را تحویل دهد تا بتوانیم از تلفات جاده‌ای و حوادث این مسیر بکاهیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرک‌های صنعتی عالی‌نسب، تیکمه‌داش و دو شهرک صنعتی دیگر بستان‌آباد بیش از 400 کارخانه در حال فعالیت هستند، افزود: 60 درصد کارخانجات این شهرک‌ها تعطیل‌اند که باید فعال‌شده و کارخانجات موجود نیز توسعه یابد.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس به روند احداث پروژه ملی راه‌آهن میانه به تبریز اشاره کرد و گفت: امسال با حضور نوبخت، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه 300 میلیارد بیش از میزان اعتبارات مصوب بودجه تخصیص‌یافته تا به سرعت پروژه به نتیجه برسد.

وحدتی با بیان اینکه ریل‌گذاری این پروژه از میانه تا بستان‌آباد با سرعت هرچه تمام در حال اجرا است خاطرنشان کرد: تا خرداد ماه سال آینده 110 کیلومتر از این پروژه تا بستان‌آباد مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مسافرگیری خواهد کرد.

نائب رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تا دو سال دیگر مسیر 150 کیلومتری بستان‌آباد تا تبریز به صورت کامل مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اضافه کرد: وزیر راه قول داده پارک لجستیکی قطار در ایستگاه بستان‌آباد احداث شود تا بخشی از بار ترافیکی حمل‌ونقل ریلی تبریز کاهش یابد.

وحدتی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه چرا با وجود پزشک‌بودن، به‌جای حضور در کمیسیون بهداشت در کمیسیون اجتماعی مجلس عضو شده‌اید، با بیان اینکه بنده یک پزشک هستم ولی نیاز امروز جامعه را در مسائل اجتماعی دیدم، افزود: در کمیسیون اجتماعی 5 آسیب اجتماعی اولویت‌دار کشور در دستور کار جدی قرار دارد، ضمن اینکه از سایر موضوعات اجتماعی کشور نیز غافل نشده‌ایم.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس با اشاره به ظرفیت‌های بستان‌آباد برای رشد و توسعه به همراه ایجاد اشتغال پایدار، ابراز داشت: ایجاد میدان میوه و تره‌بار 100 هکتاری که 13 سال فراموش‌شده بود مورد پیگیری قرار گرفته و امیدواریم به‌زودی فاز به فاز عملیات اجرایی آن آغاز شده و سبب ایجاد اشتغال پایدار در مسیر ترانزیتی تبریز به تهران شود.

وحدتی با بیان اینکه بستان‌آباد ظرفیت تبدیل‌شدن به یک منطقه اقتصادی پر رونق قرار دارد، گفت: منطقه ویژه اقتصادی بستان‌آباد در 100 هکتار آماده فعالیت است که منتظر اخذ مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این منطقه هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر‌اینکه بیش از یک سوم مردم بستان‌آباد از محل شبکه حمل‌ونقل جاده‌ای ارتزاق می‌کنند، خاطرنشان کرد: از 110 هزار نفر جمعیت بستان‌آباد بیش از 40 هزار نفر تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار دارند که این رقم بیش از میانگین کشوری برای یک شهرستان است.

نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس افزود: با توجه به این ظرفیت، احداث درمانگاه تأمین اجتماعی خواسته عموم مردم بود که با پیگیری از وزارت رفاه قرار شد تا احداث یک درمانگاه با استانداردهای روز در بستان‌آباد در دستور کار قرار گیرد که قبل از آغاز احداث، یکی از خیرین شهرستان مکانی را برای آغاز موقت فعالیت تا قبل از احداث درمانگاه تأمین اجتماعی در اختیار قرار داده است.