ماهی‌های قرمز را در هیچ سد، دریا و رودخانه‌ای رها نکنید ‌

پرویز آراسته در  منطقه آذربایجان غربی اظهار کرد: ماهی‌های قرمز را در هیچ سد، دریا و رودخانه‌ای رها نکنید، زیرا به دلیل وجود نوعی انگل زندگی ماهیان بومی آن محل را تهدید می‌کنند.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از توزیع کیسه زباله و اقلام زیست محیطی در بین مردم در روز طبیعت خبرداد و گفت: این اداره کل طبق سال های گذشته با هدف تشویق و ترغیب همشهریان به منظور عدم رها سازی زباله در محیط‌های طبیعی با توصیه‌های سازمان حفاظت محیط زیست اقدام به توزیع کیسه زباله و اقلام زیست محیطی در بین مردم می‌کند.

وی ادامه داد: کارکنان این اداره کل از ساعات اولیه صبح روز جمعه همزمان در 6 نقطه شهر ارومیه و در مناطق تفرجگاهی سطح استان اقدام به توزیع اقلام مذکور می‌کنند.

آراسته با توجه به اهمیت حفظ و حراست از عرصه‌های زیست محیطی از مردم با فرهنگ و طبیعت دوست استان درخواست کرد در پاکیزه نگهداشتن محیط اطراف خود کوشا باشند.

وی گفت: در طبیعت آتش روشن نکنیم مگر در مکان‌های خاص و امن و قبل از ترک محل از خاموش بودن کامل آن با استفاده از آب و خاک اطمینان داشته باشیم، بهترین کار به همراه داشتن گاز پیک نیک است.

وی ادامه داد: با توجه به فصل گلدهی گیاهان، محل اسکان خود را به گونه‌ای انتخاب کنیم که از پوشش گیاهی و جنگلی کمتری برخوردار باشد تا به لگد کردن گیاهان و شکستن سرشاخه‌های درختان منجر نشود.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: تا حد امکان غذاهای آماده که نیازمند پخت مجدد نیست به همراه داشته باشند و در صورت نیاز به آتش، حتی الامکان از زغال آماده استفاده کنند و از شکستن هرگونه سرشاخه درختان جلوگیری به عمل آورند و حتماً خاکستر آتش را نیز با آب و خاک خاموش کنند.

وی گفت: جلوگیری از شکار وصید حیات وحش و عدم حمل هرگونه سلاح، تبر، اره و تور صیادی از دیگر توصیه‌ها به مردم است و هموطنان لازم است به جای شکار حیوانات و به جای چیدن گل‌ها و گیاهان، از آن‌ها عکس بگیرند و سال‌ها از دیدن آن عکس لذت ببرند.

آراسته تاکید کرد: کیسه مخصوص جمع آوری زباله را همراه خود ببرند و در پایان روز زباله‌های تولیدی را به ایستگاه‌های مستقر تحویل دهند و زباله‌های خود را در طبیعت، کنار چشمه‌های آب‌، مناطق کوهستانی و دره‌ها رها نکنند.