بازدید 26 هزار نفر از آبشار شلماش سردشت در نوروز امسال

" صلاح محمدی " در محل دفتر کار خود اظهار کرد: این گردشگران طبق برنامه ریزی های انجام شده در مدت حدود 2 هفته از جاذبه های بکر و طبیعی شهرستان به ویژه آبشار شلماش دیدن کردند که تنها بازدید مربوط به آبشار شلماش 26 هزار نفر بوده و نسبت به سال گذشته از رشد 40 درصدی برخوردار بوده است.

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت با اشاره به آمار کلی ورودی مسافرین طبق فرمول سالهای گذشته گفت: حدود 34 هزار مسافر برآورد گردیده است که نسبت به سال گذشته تقریبا 35 درصد کاهش داشته و یکی از دلایل آن بارش بارندگی های زیاد و سردی هوا بود.

وی در مورد اقامت و نحوه اسکان مهمانان نوروزی در شهرستان اظهار کرد: در تعطیلات نوروزی میزان اقامت در هتل و مهمانپذیر مروارید و واحدی تعداد 648 نفر بوده که مسافران از 20 درصد حجم این دو مرکز استفاده کرده اند.

دبیر ستاد خدمات سفر سردشت افزود: تعداد 1400 نفر دیگر نیز در 6 مدرسه با 35 کلاس درس که تمامی آنها تازه ساخت و با امکانات اولیه مناسب بودند اقامت داده شدند اما به دلیل سردی هوا و بارندگی زیاد امکان اقامت در کمپ های موقت وجود نداشت.

وی در خصوص اقدامات نظارتی ستاد اجرایی، خاطر نشان کرد: در دو هفته تعطیلات، 66 مورد بازدید توسط دبیر ستاد خدمات سفر از کلیه تدارکات و امکانات پیش بینی شده به عمل آمد که در این میان 3 مورد تذکر نیز به مراکز اقامتی و گردشگری داده شد.

وی در رابطه با پایگاه های اطلاع رسانی راهنمای مسافرین و نحوه اطلاع رسانی به گردشگران ورودی گفت: در مبادی ورودی شهرهای سردشت، ربط و میراباد توسط جمعیت هلال احمر، شهرداران و نماینده میراث فرهنگی اقدامات اطلاع رسانی لازم صورت گرفت و در این بین 2500 اقلام تبلیغاتی شامل بروشور، نقشه و سی دی کودکانه و غیره توزیع شد.

محمدی به پایگاه های امداد و نجات جاده ای اشاره کرد و گفت: در این مدت 4 پایگاه اورژانس به صورت ثابت و سیار و همچنین یک پایگاه امداد و نجات در محل پلیس راه سردشت مستقر بوده است.

مسئول میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری سردشت ادامه داد: در این بین کمیته ترافیک به صورت فعال نسبت به رفع ترافیک و کمیته اسکان نیز به صورت 24 ساعته آمادگی پذیرایی و اقامت مسافران را داشته است.

وی بیان کرد: در دو جلسه برگزار شده ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز 95 تعداد 10 کمیته با 2 مصوبه جهت اقامت، پذیرایی و تبلیغات پیش بینی شده بود.

صلاح محمدی در پایان تصریح کرد: اشکالات و موارد جزئی در هنگام فعالیت ستاد نوروزی به صورت موردی؛ روزانه پیگیری و رفع می گردید و در کل مشکلات و موارد حاد وجود نداشت.

به گزارش بُلفَت، بازدید رسمی از مراکز توریستی و طبیعی شهرستان طبق برنامه از اول فروردین ماه آغاز شده است و تا 12 فروردین ماه ادامه داشت.

شهرستان سردشت با جمعیت 120 هزار نفر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با اقلیم کردستان عراق است که به دلیل داشتند آب و هوای معتدل کوهستانی شمال بدون رطوبت ایران خوانده می شود وبه همین دلیل سالانه گردشگران زیادی را از سراسر کشور خود جذب می کند.