کشف و ضبط 14تن انواع مواد غذایی غیرقابل مصرف و غیربهداشتی در بوکان

در جریان طرح سلامت نوروزی پبش ار 14 تن مواد غذایی غیر قابل مصرف در بوکان کشف و معدوم سازی شد.

مسئول بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان بوکان در همین رابطه گفت: این مواد در جریان اجرای برنامه های بسیج سلامت نوروزی سال 95 و در بازدیدها و بازرسی هایی که از اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی در بوکان کشف و ضبط شده بود.

رحیم ایزد مهر افزود: گروه بهداشت محیط با همکاری بازرسین اداره صنعت و معدن و اتاق اصناف این مواد را در جریان اجرای برنامه های بسیج سلامت نوروزی سال 95 در بازدیدها و بازرسی هایی که از اماکن تهیه و عرضه مواد غذایی در بوکان انجام شده بود، کشف و ضبط کرده و با همکاری نماینده دادستانی معدم شد.

وی افزود: این مواد شامل شکلات- ژل میوه - رنگ غیر مجاز- لواشک-کلوچه- کیک- خامه- بیسکویت - آبلیمو- ترشی-آرد-نوشمک- مایع ظرفشویی-آبنبات- کمپوت-سس- ویفر-گز- نوشابه- ماست وکره- پنیر- دوغ- بادام زمینی-آدامس- پاستیل- ادویه جات- رب گوجه فرنگی و... بود که بنا به دلایل انقضای تاریخ مصرف، تغییر در رنگ و بو و نداشتن مشخصات 9 گانه ضبط شده است.

ایزد مهر از همه هم شهروندان درخواست کرد که در هنگام خرید به مشخصات 9 گانه درج شده بر روی بسته بندی مواد غذایی شامل تاریخ تولید، تاریخ مصرف، شماره پروانه بهره برداری، نام محصول، شرایط نگهداری، سری ساخت، آدرس تولید کننده، وزن و نام کشور سازنده توجه و هر گونه تخلفات بهداشتی را به شماره تلفن 46234066 اعلام فرمایند.

یادآوری می نماید که طرح سلامت نوروزی از اول اسفند 94 شروع شده و تا 15 فروردین ادامه داشت.