نزاع عمده‌ دلیل مراجعه به پزشکی قانونی در آذربایجان غربی است

رسول روشنی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: نزاع بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در آذربایجان غربی قلمداد می‌شود ولی با این همه خوشبختانه میزان وقوع آن در سال گذشته کاهش یافته است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه سال گذشته 24 هزار و 667 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند، افزود: این رقم در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن چهار درصد کاهش داشته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: سال گذشته 18 هزار و 622 نفر مرد و 6 هزار و 45 نفر زن به دلیل نزاع به مراکز پزشکی قانونی در مناطق مختلف استان مراجعه کردند، این درحالی است که در مدت مشابه سال 93 می‌توان گفت که 19 هزار و 605 نفر از مراجعان نزاع به مراکز پزشکی قانونی استان مرد و 6 هزار و 120 نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی بر ضرورت علت‌یابی بروز و وقوع نزاع در بین مردم استان تاکید و تصریح کرد: در این زمینه باید کار پژوهشی انجام گیرد، تا اینکه برای کاهش و ریشه‌کن کردن این معضل اهتمام شود.

* کاهش تلفات حوادث رانندگی در سال 1394

مدیرکل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: سال گذشته 587 نفر در حوادث رانندگی استان جان خود را از دست دادند که این رقم در مقایسه با سال 93 که 607 نفر بود، کاهش چهار درصدی را نشان می‌دهد که امیدوار هستیم این روند کاهشی همچنان ادامه پیدا کند.

وی تصریح کرد: سال گذشته 10 هزار و 442 مصدوم حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که از این تعداد 7 هزار و 500 نفر مرد و 2 هزار و 942 نفر زن هستند، مصدومان حوادث رانندگی نسبت به مدت زمان مشابه سال 93 به میزان پنج درصد افزایش داشته است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود کاهش مرگ ناشی از سلاح سرد در آذربایجان غربی را مورد اشاره قرار داد، گفت: سال گذشته اجساد 26 نفر به دلیل فوت ناشی از سلاح سرد در مراکز استان معاینه شده است.

روشنی اظهار داشت: از کل فوتی‌های ناشی از سلاح سرد در این مدت 23 نفر مرد و سه نفر زن بوده است که این رقم در مقایسه با سال 93 خوشبختانه کاهش 23 درصدی را نشان می‌دهد.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی سخنان خود از تلاش برای رفع مشکلات اداره در سال جاری خبر داد و با تاکید بر اینکه با مشارکت کارکنان برای تحقق اهداف تلاش خواهد شد، افزود: در این زمینه تعامل لازم بین کارکنان شکل گرفته است.