۷۵ هزار نفر در پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی معاینات سرپایی انجام دادند

رسول روشنی اظهار داشت: در سال 94 تعداد 75 هزار و 628 نفر برای معاینه‌های سرپایی به مراکز پزشکی قانونی آذربایجان‌ غربی مراجعه و معاینات سرپایی انجام دادند.

وی با بیان اینکه این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن که 76 هزار و 21 نفر بوده کاهش نیم  درصدی داشته است گفت: در اسفند ماه سال 94 نیز کل معاینه‌های سرپایی پنج هزار و 523 نفر بوده که از این تعداد سه هزار و 838 نفر مرد و یک هزار و 694 نفر زن بودند که نسبت به مدت زمان مشابه سال پیش از آن افزایش شش درصدی داشته است.

روشنی در رابطه با مرگ‌های ناشی از مصرف  مواد مخدر در آذربایجان‌ غربی نیز تصریح کرد: در سال پیش 17 نفر در استان به دلیل مصرف مواد مخدر جان خود را از دست دادند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌ غربی افزود: این رقم در مقایسه با سال پیش از آن 30 درصد افزایش داشته که از این تعداد 15 نفر مرد و دو نفر زن بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تعداد متوفیان ناشی از حوادث کاری ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان 50 نفر بوده است اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن دو درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سال گذشته مصدومان ناشی از حوادث کاری یک هزار و 25 نفر بوده که از این تعداد 989 نفرمرد و 36 نفر زن بودند که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال پیش که تعداد  یک‌هزار و 64  نفر بوده کاهش  سه درصدی را نشان می‌دهد.