386 روستای آذربایجان غربی نیازمند ایمن‌سازی

ایوب عزیزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به اقدامات در راستای ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر آذربایجان غربی اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعا 487 روستای در معرض خطر در استان شناسایی شده که در این راستا تاکنون 101 روستا با اقداماتی نظیر احداث دیوار ساحلی، اجرای کانال‌های سنگی یا بتنی و لایروبی مسیر آبهای جاری ایمن‌سازی می‌شوند در غیر اینصورت جابه‌جا می‌گردند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه 386 روستای در معرض خطر آذربایجان غربی نیازمند ایمن‌سازی بوده، ادامه داد: 90 میلیارد تومان اعتبار برای ایمن‌سازی 386 روستای در معرض خطر استان مورد نیاز است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: روستاهایی که در معرض خطرات متعددی از جمله قرار گرفتن در مخزن سدها، شیب‌های تند، مسیل‌ها، رانش زمین، ریزش کوه و یا واقع شدن مکان‌های نامناسب ایمن‌سازی می‌شوند.

عزیزی احداث مسکن مهر در شهرهای کوچک را از دیگر اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: احداث 11 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اجرایی و عملیاتی شده که در این راستا تا کنون 10 هزار و 700 واحد اتمام یافته و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از 98 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار بوده و تا پایان شهریورماه امسال تحویل متقاضیان می‌شود، ادامه داد: 220 میلیارد تومان تسهیلات بانکی با کارمزد چهار درصد در راستای احداث مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت اعطا شده است.

عزیزی در پایان به اهم فعالیت‌های بنیاد مسکن اشاره کرد و یادآور شد: تهیه و اجرای طرح‌های هادی در روستاهای استان، اجرای طرح ویژه بهسازی مساکن روستایی، نظارت بر نحوه ساخت و ساز مسکن روستایی و تسهیلات بهسازی مسکن روستایی، سنددار کردن واحدهای مسکونی در روستاها و ... از عمده اقدامات این نهاد محسوب می‌شود.