اجرای طرح هادی در روستاها از حاشیه نشینی شهرها جلوگیری می کند

امیر ستوده فر شامگاه روز دوشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان افزود: اجرای طرحهای هادی در روستاها در کیفیت بخشی به زندگی مردم تاثیر بسزایی دارد و از ایجاد حاشیه نشینی در شهرها نیز جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: بعضی از روستاها دارای جاذبه های طبیعی متنوعی هستند که با تهیه و اجرای طرح های عمرانی این روستاها قابلیت تبدیل شدن به مناطق گردشگری و اقتصادی را پیدا می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: این نهاد با ترویج فرهنگ مقاوم سازی واحدهای مسکونی در روستاها، تهیه و اجرای طرح هادی، مسیرگشایی و بهسازی محیط روستاها همواره در صدد تغییر چهره روستاها به محیطی شاداب و بهداشتی بوده است.

ایوب عزیزی اظهار کرد: این امر در سایه مشارکت دستگاههای خدمات رسان و همکاری اهالی روستاها بیش از پیش تحقق خواهد یافت.

وی افزود: سال گذشته با تخصیص 90 میلیارد ریال از اعتبارات ملی، استانی و دهیاری ها، طرح هادی برای 843 روستای استان تهیه و در اختیار دهیاران قرار گرفت که با تهیه این طرح ها، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان تحت پوشش طرح هادی قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، بنیاد مسکن آذربایجان غربی برای دو هزار و 165 روستای بالای 20 خانوار استان نقشه طرح هادی تهیه کرده است.

تاکنون در 434 روستای استان پروژه های طرح هادی اجرا شده و طرح هادی 46 روستای دیگر نیز در دست اجراست که تا تیر ماه امسال به پایان می رسد.

هم اکنون از جمعیت سه میلیون و 233 هزار نفری آذربایجان غربی بیش از یک میلیون و 148 هزار نفر در روستاهای استان ساکن هستند.