کشف 130 هزار نخ سیگار خارجی قاچاق در میاندوآب

اسفندیار احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ماموران انتظامی میاندوآب در بازرسی از خودروهای عبوری در محور میاندوآب به مهاباد به یک دستگاه خودروی مشکوک شده و اقدام به توقیف این خودرو کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این خودرو تعداد 130 هزار نخ سیگار خارجی را کشف و ضبط کردند و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

فرمانده انتظامی میاندوآب خاطرنشان کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر شد و جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی این شهرستان تحویل داده شد.

این مسؤول به ارزش ریالی این محموله قاچاق اشاره کرد و ادامه داد: بنا بر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی کالاهای مکشوفه مبلغ 130 میلیون ریال برآورد شده است.

احمدی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق کالا از اولویت‌های مهم نیروی انتظامی میاندوآب است، افزود: با توجه به اینکه مبارزه با قاچاق کالا وظیفه خطیری برای ماموران انتظامی این شهرستان است لذا از تمام مردم این شهرستان و مسؤولان انتظار می‌رود کمال همکاری را با ماموران انتظامی این شهرستان داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را با ماموران انتظامی این شهرستان در جریان قرار دهند.

وی با بیان اینکه شهرستان میاندوآب یکی از محل‌های مهم گذر کالاهای قاچاق از مناطق مرزی جنوب آذربایجان غربی به شهرهای عمقی کشور به شمار می‌رود، افزود: ماموران انتظامی این شهرستان در راستای ریشه‌کن کردن قاچاق کالا با تمام توان تلاش می‌کنند.

فرمانده انتظامی میاندوآب با اشاره به اینکه مبارزه با کالای قاچاق از اولویت‌های پلیس است، گفت: با توجه به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» پلیس تمام توان و ظرفیت خود را برای مبارزه با قاچاقچیان به کار خواهد گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه سیگارهای قاچاق فاقد استانداردهای لازم نیست و موجب به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود، به مردم میاندوآب توصیه کرد که از مصرف سیگارهای خارجی قاچاق شده اجتناب کنند.

احمدی افزود: در استفاده از سیگارهای خارجی قاچاق شده مواد مضر استفاده می‌شود که این مواد به شدت سلامت مصرف‌کنندگان را به خطر می‌اندازد در حالی که شرکت دخانیات ایران تمام استانداردهای لازم را در تهیه سیگارهای تولیدی خود رعایت می‌کند.

وی با بیان اینکه استان آذربایجان غربی از جمله استان‌های اول کشور در مصرف سیگار است از مسؤولان ذیربط درخواست کرد که برنامه‌ریزی لازم را جهت مقابله با مصرف دخانیات را در مکان‌های عمومی و جلوگیری از فروش سیگار برای افراد زیر 18 سال را انجام داده و آموزش‌های همگانی را برای والدین برای کنترل رفتار فرزندان مدنظر قرار دهند.