حضور 28 زندانی جرایم غیرعمد در زندان میاندوآب

صفر اکبری در گفت و گو با خبرنگاران در میاندوآب با اشاره به کمک 700 میلیون ریالی خیرین در جشن گلریزان امسال در میاندوآب، گفت: هم اکنون 28 زندانی جرایم غیرعمد در زندان میاندوآب حضور دارند که نیازمند یاری خیرین برای آزادی هستند.

رئیس اداره زندان میاندوآب با بیان اینکه جمع محکومیت مالی این زندانیان 35 میلیارد ریال است، اظهار کرد: از این رقم حدود20 میلیارد ریال توسط شاکیان گذشت شده است که احتمال افزایش این مبلغ نیز وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی برای آزادی این زندانیان حدود 15 میلیارد ریال نیاز هست، افزود: امیدواریم با کمک خیرین و با زمینه سازی برای تخفیف از طلباکاران زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در میاندوآب فراهم شود.

اکبری با بیان اینکه زندان میاندوآب مربوط به پنج حوزه قضایی است، تصریح کرد: زندانی شدن یکی فرد تبعات زیادی برای اجتماع و خانواده‌های آنها دارد که زندانیان جرائم غیر عمد نیز از آن مستثنی نبوده و نیستند.

رئیس اداره زندان میاندوآب با اشاره به اینکه جشن گلریزان در راستای حمایت از زندانیان غیرعمد برگزار می شود، تصریح کرد: سال گذشته در جشن گلریزان 600میلیون ریال ازاین طریق برای آزاد سازی زندانیان غیرعمد کمک نقدی جمع آوری شد.

وی  به آزادی 41 نفر زندانی غیرعمد با کمک خیرین در سال گذشته اشاره و اظهار کرد: این زندانیان در مجموع 60میلیارد ریال محکومیت داشتند که با وساطت ریش سفیدان و با کمک ستاد دیه بخشی از آن پرداخت و بخشی نیز شاکیان از حق خود گذشت کردند.