شهر ارومیه در حسرت یک شهربازی

شهر بازی ها و اماکن تفریحی که از جاذبه های گردشگری هر شهر محسوب می شود، از مهمترین چشم اندازهایی هستند که خانواده ها اوقات فراغت خود را به منظور ایجاد آرامش جسمی و روحی خود و فرزندانشان ساعاتی را در این مکانها می گذرانند.

چنین مکان هایی می‌توانند در اوقات فراغت و بخصوص ایام تعطیل پذیرای تعداد بسیار زیادی گردشگر و علاقه ‌مند باشند تا هم جوانان بتوانند به تفریح بپردازند و هم منبع درآمد خوبی برای شهر قرار گیرند.

پارک ها و فضای سبز شهر ارومیه بسیار مورد توجه قرار گرفته اند بطوریکه هر روز ایده ها و سرمایه گذاری های زیادی در این اماکن صورت می گیرد که کمک شایانی به زیبا سازی شهر کرده ولی کسی به مکان های تفریحی توجه ننموده و همچنان جوانان ارومیه در حسرت مکانی تفریحی برای تخلیه هیجانات و شور جوانی خود هستند.

سالهای دور با افتتاح دنیای بازی ارومیه شور و حالی بین جوانان شهر ایجاد شد و محل خوبی برای گذراندن اوقات فراغت اهالی این شهر به حساب می آمد ولی بعد از گذشت مدتی بدلیل کمبود فضا و استاندارد نبودن وسایل کم کم دنیای بازی از تب و تاب افتاد و عدم رسیدگی مناسب به آنجا باعث شد که حتی با اعلام رایگان بودن ورودیه و استفاده از برخی از وسایل باز هم کسی به سمت دنیای بازی نرفت.

بعد از تعطیلی دنیای بازی ارومیه مسئولان تلاش های زیادی برای ایجاد فضاهای سالم برای اوقات فراغت جوانان کردند که می توان به زمین پینت بال اشاره کرد ولی به دلیل نا مناسب بودن میدان بازی و هزینه بالای آن کمتر کسی به سراغ آن رفت و این پروژه هم با شکست روبرو شد.

از پارک جنگلی ارومیه و شهربازی کوچکی که با وسایل و امکانات محدود در آنجا راه اندازی شده است می توان بعنوان تنها ترین مکان برای سپری کردن اوقات فراغت جوانان شهر یاد کرد.

حالا که شهر ارومیه روی مسیر پیشرفت و ترقی قدم گذاشته و حرکت رو به جلوی خوبی را برای توسعه از نظر زیر ساخت های شهری آغاز کرده که البته همه این پیشرفت ها بخاطر زحمات شهرداری محترم این شهر می باشد جای خالی مکان هایی برای تفریح سالم جوانان به چشم می خورد.

سال پیش خبرهایی مبنی بر احداث شهربازی مدرنی در چی چست ارومیه به گوش رسید که مدتی بود به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه در فروردین ماه سال جاری رئیس کمیسیون سرمایه‌ گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر ارومیه خبر از احداث شهربازی در زمینی به وسعت ۱۰۰ هکتار در یکی از مناطق سیر داغی، حیدرلو و یا جانوسلوی شهر داد.

وی درخصوص تغییر مکان محل احداث آن نیز گفت: به دلیل محدودیت فضا و موقعیت کنونی دریاچه ارومیه،احداث شهربازی در چی چست لغو و قرار بر این شد که این پروژه در یکی از مناطق سیرداغی، حیدرلو و یا جانوسلو، زمینی به اندازه یکصد هکتار تهیه و به شهربازی و پارک ملی شهرستان ارومیه تبدیل شود.

امیدواریم که با به نتیجه رسیدن این طرح تفریحی در اول مکانی برای اوقات فراغت جوانان شهرمان باشد و در سایه آن با جذب گردشگر  برای شهرمان درآمدزایی کند.