موج تعطیلی کارخانجات به میاندوآب رسید

بر اساس آنچه که در جراید و خبرگزاری ها منتشر می شود، بسیاری از واحدهای تولیدی از مشکلات رنج می برند و واحدهای تولیدی کم وبیش با این مشکل دسته و پنجه نرم می کنند که از آن جمله می توان به تعطیلی کارخانه ارج پس از 79 سال اشاره کرد.

شرکت فتاح میاندوآب، نخستین و تنها تولید کننده پمپ چغندرقند کارخانه های قند کشور و یکی از شرکت هایی است که در ایران منحصر به فرد بوده که به گفته مدیرعامل این شرکت در بازدید فرماندار و جمعی از مسئولان از شهرک صنعتی این شهرستان، رکود و وضعیت حاکم بر صنایع در سال گذشته  کم و بیش گریبان آنها را نیز گرفته بود.

اما متاسفانه در تماسی که با مدیرعامل این شرکت داشتیم، مطلع شدیم که موج تعطیلی کارخانجات گریبان نخستین و تنها تولید کننده پمپ کارخانه های چغندرقند در ایران را هم گرفته  و سبب شد تا این کارخانه که در سال گذشته به صورت نیمه تعطیل در آمده بود، امسال به طور کلی و رسماً تعطیل شود.

فتاح خیری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر با اشاره به اینکه این شرکت به حالت تعطیل درآمده است، گفت: مشکل نقدینگی، ارزش افزوده و بالابودن حق بیمه کارگری سبب شد تا به صورت رسمی این کارخانه تعطیل شود.

وی با بیان اینکه این شرکت از سال 68 با عنوان شرکت مدلسازی و ریخته گری قطعات کارخانه های صنعتی شروع به فعالیت کرده بود، افزود: علی رغم وجود مشکلات در سال گذشته، با کمتر از توان واقعی خود فعالیت می کردیم ولی امسال به طور رسمی تعطیل شدیم و توان مالی ادامه فعالیت را نداشتیم.

مدیرعامل شرکت فتاح با اشاره به اینکه  بیش از 24 نفر به صورت مستقیم و چندین نفر به صورت غیرمستقیم در این شرکت فعالیت داشتند، اظهار کرد: شرایط به وجود آمده سبب شده تا نیروها به در یکی دو سال گذشته به 12 و سپس به هفت نفر تعدیل کنیم ولی امسال دیگر کاملا به حالت تعطیلی درآمده و کارگران باقی مانده را به اداره کار برای دریافت بیمه بیکاری معرفی کرده ایم.

گفتنی است پمپ چغندر قند کارخانه های قند، یکی از قطعاتی است که توسط این شرکت ساخته می شد و به گفته مسئولان این شرکت برند تولید ملی آن مربوط به آنها بوده که در سال 90 تصمیم به تولید این قطعه صنعتی گرفته اند.