دستان هنرمند بانوی ارومیه ای اقتصاد مقاومتی را رقم می زند

به نقل از تیار، اقتصاد مقاومتی یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

وظیفه‌ی هر کس است که به قدر وسعت و توان و به نوبه ی خود سعی کند کشور را مستحکم، غیر قابل نفوذ، غیر قابل تأثیر از سوی دشمن، حفظ کند این یکی از اقتضائات »اقتصاد مقاومتی» است در اقتصاد مقاومتی، یک رکن اساسی و مهم، مقاوم بودن اقتصاد است. اقتصاد باید مقاوم باشد؛ باید بتواند در مقابل آنچه که ممکن است در معرض توطئه‌ی دشمن قرار بگیرد، مقاومت کند.

 

گفت و گویی با این بانوی ارومیه ای ترتیب دادیم که در ادامه می آید.

تیار: ابتدا خودتان را برای مخاطبان تیار معرفی کنید؟

مدینه جعفرزاده ساکن روستای عربلوی بیشه ارومیه هستم.

تیار: چه شد که به فکر فعالیت اقتصادی افتادید؟

با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و توصیه و تأکید فراوان رهبر معظم انقلاب به اقتصادی مقاومتی من هم با توجه به توانایی‌های خود در این زمینه پیش می‌روم و حدود 26 سال ست که همراه همسرم به هنر کنده کاری روی چوب مشغول هستم.

تیار: در مورد کاری که شروع کردید برایمان توضیح دهید آیا راضی هستید؟

بله- این کار را دوست دارم و مدت 26 سال است که با باور خواستن توانستن است، علی رغم نداشتن سرمایه مالی و کمبود امکانات دست بر زانوی خود گذاشته و کمر همت را بسته و با توکل به خدا و توجه به توانایی خود توانسته ام علاوه بر اینکه خود و فرزندانم را خودکفا کنم کسب و کار خانوادگی ایجاد کرده و سرمشقی برای افراد فامیل و اطرافیان هستم.

تیار: آیا تجربه این کار را داشتید؟ و آیا دوره ای در این زمینه گذرانده اید؟

خیر –این فعالیت را از همسرم فراگرفته ام و سالهاست که در کنار او به این فعالیت مشغولم.

تیار: اقتصاد مقاومتی از نظر شما یعنی چه؟

بانوی بسیجی حوزه حضرت فاطمه الزهرا(س) اقتصاد مقاومتی را باور توانمندی و استعدادها و اینکه یک انسان بطور خودجوش و بدون وابستگی به دیگران شغلی ایجاد کند و مایحتاج و درآمد خود راتامین کند که محتاج دیگران نباشد می داند و به جوانان تحصیل کرده ای که بدنبال شغل میز نشینی هستند توصیه می کند که با همت و کمی تلاش بیشتر می توانند شغلی با درآمد بالاتر بدون کارفرما و رئیس داشته باشند که به لحاظ روحی و روانی نیز آنها را تامین کند .

توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی  علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی کمک میکند از سویی حلال مشکلات اقتصادی کشور و راهکار برون رفت از رکود تورمی است. از این رو باید از روشی تولید را توسعه و رونق داد که کمترین میزان وابستگی به نقدینگی را ایجاد و در سریع‌ترین زمان به بازدهی مطلوب برسد.

تیار: آیا توانسته اید برای افراد دیگری نیز در زمینه اقدام و عمل و اقتصاد مقاومتی انگیزه ایجاد کنید؟

بله بسیاری از افرادفامیل و بستگان علاقمند شده اند که این فعالیت هنری را که همراه با ذوق و علاقه است را فراگیرند چرا که آفرینش هنر نه تنها موجب خستگی انسان نمی شود بلکه رغبت او برای ادامه فعالیت را افزایش می دهد.