بیمارستان آیت الله خویی کمتر از یکسال آینده به اتمام می رسد

محمدباقر نوبخت صبح پنجشنبه در جریان سفر به شهرستان خوی و بازدید از روند اجرای بیمارستان آیت الله خویی با بیان اینکه در خصوص جزییات این پروژه در جلسه شورای اداری امروز استان صحبت خواهم کرد افزود: بر اساس اعلام مسئولان و پیمانکار بیمارستان آیت الله خویی در صورت تخصیص به موقع منابع مالی این بیمارستان کمتر از یکسال آینده به اتمام می رسد.

وی با بیان اینکه بزودی مردم آذربایجان غربی در شمال استان شاهد بهره برداری از مجهزترین بیمارستان خواهد بود گفت: در استانهایی مثل آذربایجان غربی ظرفیت و پتانسیل های بالایی وجود دارد اما متاسفانه در حال حاضر توسعه یافتگی این استان رضایت بخش نیست.

نوبخت ادامه داد: در این راستا تصمیم گرفته ایم از بودجه امسال که ماه آینده به تصویب می رسد اعتبارخاصی برای جبران عقب ماندگی و بهبود شاخص های توسعه یافتگی استان اختصاص دهیم تا در مدت زمان کوتاهی وضعیت این منطقه را بهبود ببخشیم.

پیمانکار پروژه بیمارستان آیت اله خویی شهرستان خوی نیز گفت: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز، ساخت بیمارستان آیت اله خویی تا خرداد ماه سال ۹۶ به پایان می رسد.

محمد بهاءالدین صدیقی با بیان اینکه از زمان واگذاری پروژه به پیمانکار تا کنون ۱۰ میلیارد تومان برای ساخت این پروژه هزینه شده است، اظهار داشت: برای تکمیل این پروژه بیمارستانی به ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در جریان سفر رئیس جمهوری و هئیت دولت به آذربایجان غربی در خرداد ماه سالجاری وعده رسیدگی به وضعیت بیمارستان نیمه تمام آیت الله خویی داده بود که کمتر از سه ماه به وعده خود عمل کرد.

وی به همراه وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی و معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از بیمارستان های آیت الله خویی و قمر بنی هاشم خوی بازدید کرد که وزیر بهداشت نیز در این بازدید بر اتمام هر چه سریعتر این طرح های بیمارستانی قول مساعد داد.

قرار است محمد باقر نوبخت امروز پنشنبه پس از ادای احترام به مقام شامخ ۱۲ هزار شهید آذربایجان غربی در جلسه شورای اداری شرکت کرده و در جلسه بررسی مشکلات توسعه این استان شرکت کند.

وزیربهداشت نیز با حضور در شهرستان شوط در کلنیک سیار پزشکی در این شهرستان حاضر و با ویزیت رایگان بیماران این منطقه می پردازد.

ساخت این بیمارستان از سال ۷۵ به همت مردم خیر خوی آغاز و در سال ۹۱ برای تکمیل به پیمانکار واگذار شده اما هنوز به اتمام نرسیده است.

نوبخت همچنین در این سفر با حضور در مراز شمس تبریزی و حوزه علمیه خوی بازدید کرد.