پایش ۸۰ درصدی مرزهای آذربایجان غربی

محمد عباسی امروز در مراسم تودیع و معارفه فرمانده مرزبانی آذربایجان غربی اظهار داشت: مرزها با چالش‌های جدی و متعددی مواجه بودند و نیروها به صورت منسجم در مرزها واقع نشده بودند ولی خوشبختانه طی 7 سال توانستیم بسیاری از مشکلات را برطرف کنیم.

وی افزود: عدم وجود جاده‌های مناسب، نبود خودروهای مناسب، نبود آب و برق، ترک یگانی از دیگر مشکلات در این حوزه بود که سبب افزایش ورود اجناس قاچاق از مرزها شده بود که در این میان عده‌ای نیز سوء استفاده می‌کردند.

عباسی گفت: در سال 91 در بیش از 80 درصد مرزهای استانی پایش مرزی صورت گرفته است و نیروهای متخصص  و آموزش دیده در مرزها مستقر شده و با در اختیار قرار دادن امکانات و تعبیه سیم‌های خاردار در امتداد مرزها از افزایش قاچاق جلوگیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرزبانی استان گام موثری در افزایش نقاط مرزی استان برداشته است و 450 نقطه مرزی را به تعداد قبلی اضافه کرده است و کنترل مطلوب 90 درصدی در مرزها حاکم شده است.

فرمانده مرزبانی سابق آذربایجان غربی گفت: بیش از 98 درصد از نقاط مرزی استان از جاده‌های مرزی برخوردار هستند  و تجهیز یگان‌ها از سال 88 شروع شده و روز به روز از فناوری‌های نو در پایگاه‌های مرزی استفاده می‌شود.