اظهارات نوبخت در مورد حقوق‌های نجومی خلاف قانون است

نادر قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه با اشاره به اینکه مسئله حقوق‌های نجومی از زمان دولت‌های گذشته وجود داشته و مختص دولت یازدهم نیست اظهار داشت: حقوق‌های نجومی دو نوع است یعنی یک نوع تخلف صد در صدی و دزدی بوده و دیگری به شکل قانونی است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت:کارخانه‌ای وجود دارد که حقوق مدیر عامل آن به طور ثابت 36 میلیون تومان است در حالی که در قانون آمده که پایه، سقف و کف حقوق باید تنها هفت برابر باشد و بنابراین نوبخت که اعلام کرده که باید 20 میلیون باشد، خلاف و خارج از قانون است.

وی‌ افزود: یکی از مسائلی که تاکنون ملت در رابطه با حقوق‌های نجومی حساسیت چندانی نشان نداده‌، حقوق‌های بسیار کلانی است که پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت"کارانه"دریافت می‌کنند.

قاضی‌پور تصریح کرد: این کار سبب شده که اختلاف طبقاتی بسیار شدیدی در نظام پزشکی مابین کارگران، کارمندان، نگهبانان، آزماشگاه، پرستار و پزشک عمومی و حتی اختلاف بین تخصص‌های مختلف ایجاد شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: برای مثال هم‌اکنون چشم‌پزشک در عرض چند دقیقه با نشستن پشت یک دستگاه، رقم کلانی دریافت کرده اما پزشک جراحی که با جان انسان‌های سروکار دارد و پنج- شش ساعت به صورت ایستاده جراحی می‌کند، میزان دریافتی‌اش بسیار کمتر بوده و این خود تبعیض بسیاری ایجاد کرده است.