کاهش 10 درصدی قتل در کشور

سردار اسکندر مومنی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار با بیان اینکه ازنظر تعداد پرونده های قاچاق نیز امسال شاهد افزایش ۵۰ درصد کشفیات بودیم عنوان کرد: ارزش پرونده های قاچاق کالای کشف شده بیش از بیش از پنج میلیارد ریال در کشور برآورد می شود.

 

کاهش 10 درصدی قتل در کشور

وی از کاهش ۱۰ درصدی قتل در کشور هم خبر داد و افزود: ۹۸ درصد قتل‌ها در کشور کشف شده است و شرارت و اوباشگری نیز کاهش ۲۴ درصدی داشته است در واقع شاخص‌های امنیتی در هفت ماهه نخست امسال نسبت به گذشته خوب بوده است.

 

کشف 372 تن مواد مخدر در کشور

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کشفیات مواد مخدر در کشور نیز اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۷۲ تن مواد مخدر در کشور کشف شده که ۱۳ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

کاهش تصادفات در کشور

سردار مومنی به آمار تصادفات در کشور اشاره کرد و گفت: در سال ۸۴ و ۸۵، ۲۸ هزار نفر با هفت میلیون خودرو عنوان کرد و گفت: این آمار به ۱۶ هزار نفر با ۱۹ هزار خودرو رسیده است.

سال 1394 سال  امن برای کشور ایران بود

 

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه سال 94 سال امنی برای کشور بود، ادامه داد: امسال این امنیت رشد یافته و در بسیاری از شاخص های امنیتی شاهد بهبود نسبت به سال گذشته هستیم.

انسداد مرزهای آذربایجان غربی در الویت است

 

سردار مومنی در ادامه به مرزهای استان آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود:  انسداد مرزها چه از نظر فیزیکی و چه از نظر الکترونیکی در اولویت است و با اختصاص منابع لازم انسداد مرزها نیز کامل می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه استان آذربایجان غربی در زمینه طرح انسداد مرزی موفق عمل کرده است یاد آور شد: آذربایجان غربی در بسیاری از شاخص های امنیتی در چند ماه اخیر از استان های رده بالای کشور در ارتقای شاخص های امنیتی به شمار می رود.

وی یکی از مهمترین برنامه های امسال نیروی انتظامی را ارتقای توان پاسگاه ها و کلانتری ها عنوان کرد و افزود: در این راستا سعی داریم زمینه های ارتقا در بخش های ساختار، سازمان و تجهیزات، رفتار و برخورد کارکنان با مردم و افزایش توان حرفه ای نیروها را فراهم کنیم.