کیفیت هوای ارومیه برای گروه های حساس ناسالم اعلام شد

سعید موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز دوشنبه وضعیت کیفی هوای ارومیه بر اساس شاخص AQI برای گروه های سنی حساس ناسالم است افزود: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی نشان دهنده تداوم شرایط پایدار جوی در روزهای آینده است.

وی ادامه داد: امروز دوشنبه  میانگین شاخص کیفیت هوا برای ذرات معلق با قطر کمتر از ۱۰میکرون ۱۴۰ است که برای گروه های سنی حساس به خصوص کودکان و سالمندان ناسالم است.

موسوی اضافه کرد: طی پیش بینی هواشناسی استان به دلیل تداوم  پایداری جوی و انباشت آلاینده های جوی کاهش کیفیت هوای در مناطق شهری و پرجمعیت استان در دو روز آینده پیش بینی می شود.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: طبق شاخص کیفیت هوا میزان شاخص۰ تا۵۰، ۵۰ تا ۱۰۰ و میزان شاخص بالای ۱۰۰ به ترتیب نشان دهنده هوای پاک، سالم و ناسالم است.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی نیز در خصوص وضعیت هوای استان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی نشان دهنده تداوم شرایط پایدار جوی طی دو روز آینده است که پیامد آن انباشت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق شهری و پر جمعیت استان است.

مهدی صابری با اشاره به اینکه پیامد پایداری این جو، انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در مناطق شهری و پر جمعیت استان است گفت: از اواخر این هفته با ورود سامانه بارشی به استان شاهد ناپایداری به شکل وزش باد و بارش پراکنده خواهیم بود.

 رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی آذربایجان غربی یاد آور شد: از اواخر هفته با ورود سامانه بارشی به استان شاهد ناپایداری به شکل وزش باد و بارش پراکنده خواهیم بود.