حقوق های نجومی عوام فریبی است

مسعود پزشکیان بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد ارومیه با بیان اینکه بحث حقوق های نجومی عوام فریبی است اظهارداشت: در دولت قبل (ب. ز) همه این پول را تنهایی خورده است؟ همه حقوق های نجومی جمعا ۴۰ میلیارد نمی شود اما آقایان فقط در یک مورد، بیش از چندین هزار میلیارد تومان پول خورده اند.

وی ادامه داد: از هر ارگانی که آمده اید و فکر می‌کنید سالم است، بیایید بگویم تا چه در آنها می گذرد سیستم باید اصلاح شود.

پزشکیان در واکنش با حادثه قطار قطار تبریز سمنان نیز عنوان کرد: این حادثه از هر جهت تلخ بود اما بچه نیستم که عوام‌فریبانه حرف بزنم، اگر وزیر را استیضاح کنیم، مشکل حل می شود؟ دنبال حل مشکل باشیم نه پیدا کردن مقصر؟

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سیستم ریلی و هوایی کشور گفت: با این قطارها و هواپیماهایی که ما داریم، هر لحظه ممکن است اتفاقی رخ دهد.

پزشکیان در خصوص سوال دانشجویان در زمینه زبان مادری با انتقاد دکتر پزشکیان نائب رییس مجلس دهم از جریان سازی برخی از حرکات قومیتی پان ترکیسم ادامه داد: کسی حق ندارد بواسطه قومیت و مذهبش به او توهین کند و اگر کسی خلاف این حرکت کند باعث ایجاد شکاف و بازی در میدان دشمن شده و باید به همدیگر احترام بگذاریم.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور آمریکا در آبهای خلیج فارس نیز عنوان کرد: آمریکا در خلیج فارس چه غلطی می‌کند؟ غیر از آنکه می خواهد نفت و گاز را ببرد؟

وی اضافه کرد: در کشورهایی که آدمهای معتقد و باهوش دارند، آمریکا نمی تواند کاری پیش ببرد و با توجه به اینکه هیچ کدام از ۲ طرف کوتاه نخواهند آمد، نتیجه جنگ بی پایان  است.

پزشکیان با اشاره به اینکه در جنگ تحمیلی، آدم های خوب و باهوش ما را شهید کردند، یک عده آدمهایی ماندند که دیگر جسارت و علم نداشتند گفت:شهدا رفتند و ما ماندیم با منیت ها ومنفعت طلبی ها، حضرت علی ع می فرماید: دومهارت را در خود تقویت کنید، اول آنکه دنبال دنیا راه نیافت ‌ودوم آنکه اگر چیزی از تو گرفتند برای آن تاسف نخور.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به دانشجویان با بیان اینکه دعوا نکنید اما نقد چرا؟ کاری نکنید منطقتان دعوا و قلدری باشد گفت:تقوا، یعنی حرکت بی خطا، من علم دارم که در خدمت مردم باشم یا عده ای گردن کلفت!؟ علم ما برای مردمان فقر و نیازمند است.

وی اضافه کرد:جوانان باید در دانشگاه خود را شکل دهند، شماها باید بایستید و آینده را بسازید اما ایستادن در جامعه ای که راحت انگ می زنند ساده نخواهد بود، چرا که عده ای برای آنکه خود را بالا بکشند سریع انگ هایی مانند ضد ولایت فقیه و... می زنند.