دمای هوا در شهرستان چالدران به منفی ۲۰ درجه رسید‌

مهدی صابری  به تشریح وضعیت جوی آذربایجان غربی در چند روز آینده پرداخت و اظهار داشت: با عبور امواج ناپایدار از اواخر وقت امروز در آذربایجان‌غربی، تا اواخر وقت دوشنبه شاهد بارش پراکنده برف در استان می‌شویم.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: بارش‌ها عمدتاً در مناطق جنوبی استان رخ می‌دهد، بنابراین به علت لغزندگی و کولاک برف در سطح جاده‌های مواصلاتی استان اتخاذ تدابیر لازم توصیه می‌شود.

وی افزود: با توجه به برودت دما و بارش‌های خفیف در طول هفته توصیه می‌شود رانندگان زنجیر چرخ به همراه داشته و از سالم بودن تجهیزات گرمایشی خودرو و برف‌پاک کن اطمینان داشته باشند.

صابری با اشاره به شماره 141 و 33372519 برای آگاهی از وضعیت جاده‌های استان بیان کرد: برای اطلاع از وضعیت جوی و پیش بینی هوای استان نیز با شماره تلفن 134 تماس حاصل شود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی، برای فردا هوایی نیمه ابری، گاهی ابری همراه با بارش پراکنده برف و برای روز سه شنبه نیز نیمه ابری، مه آلود همراه با بارش پراکنده و کاهش تدریجی ابرها پیش بینی کرد.

وی چالدران را با 20 درجه دمای زیر صفر سردترین شهر کشور خواند و گفت: ارومیه در سردترین ساعات 12 درجه زیر صفر و در گرمترین ساعات نیز صفر درجه گزارش شده است.