دانشگاه علمی کاربردی کشور تبدیل به یک دانشگاه
کارآفرین
می‌شود

جم عزتی امروز در مراسم افتتاح مدرسه کسب و کار که در روستای کولق ارومیه برگزار شد با تاکید بر اینکه این استان قابلیت گذر از اقتصاد سنتی به اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را دارد اظهار داشت: بی شک مهمترین چالش فکری ایشان مسئله کارآفرینی است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند تمامی فعالیت‌ها و منابع مالی و انسانی و تمامی زیرساخت‌ها در کشور باید تلاش کنند که کارآفرینی اتفاق افتد و همه آحاد مردم باید در توسعه اقتصاد کشور نقش داشته باشند چون هیچ مولفه‌ای به تنهایی نمی‌تواند سبب ایجاد کارآفرینی در جامعه شود.

وی تصریح کرد: بنابراین اگر در یک منطقه‌ای، اکوسیستم کارآفرینی به خوبی شکل گیرد در آن منطقه کارآفرینی رخ می‌دهد در غیر این صورت موفقیتی حاصل نمی‌شود.

عزتی بیان کرد: هدف اصلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان این است که به صورت عملی بتواند ارتباط میان صنعت و دانشگاه را شکل دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی افزود: اگر دانشجویان برای شهر هوشمند یا تجارت الکترونیک در شهر خود راهکاری ارائه دهند، دانشگاه علمی کاربردی به صورت علمی و عملی به آنها می‌آموزد که چگونه ایده خویش را به محصول تبدیل کنند.

عزتی به وجود مدرسان قدرتمند در این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: بی‌شک با کمک این مدرسان و ایده‌های برتر نیز می‌توان چند شرکت دانش‌بنیان را به ثبت رسانید.

وی با تاکید بر اینکه این دانشگاه به صورت فرایندی در طول سال از ایده‌های خلاق حمایت می‌کند تصریح کرد: در این باره چالش فکری استاندار آذربایجان غربی نیز ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان بوده که در این زمینه سه مولفه حاکمیت، صنعت و دانشگاه باید با یکدیگر ارتباط داشته باشند تا این مسئله شکل گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فرمودند که تمامی قوای سه گانه باید قوانین و مقررات را طوری تدوین کنند که بستر و فضا برای ایجاد کارآفرینی و سیاست اقتصاد مقاومتی مهیا شود.

وی با تاکید بر اینکه کارآفرینی زمانی اتفاق می‌افتد که نهادها تعیین کننده رفتارهای اقتصادی مولد باشند تصریح کرد: بی شک اگر در کشور، نهادها به خوبی شکل نگرفته باشند هیچ کارآفرینی رخ نمی‌دهد.

عزتی با بیان اینکه هم‌اکنون دانشگاه‌ها در مقابل انتظار جامعه برای فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد ثروت زیر سوال هستند افزود: در تمامی دنیا، دانشگاه‌ها کارآفرین بوده و حتی کشورهای پیشرفته دنیا از لحاظ مالی مستقل هستند اما متاسفانه این اتفاق در کشورمان رخ نداده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دانشگاه علمی کاربردی کشور تبدیل به یک دانشگاه کارآفرین می‌شود اظهار داشت: امسال و در هفته پژوهش، این دانشگاه در بین سایر دانشگاه ها، رتبه سوم را کسب کرد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی به مسیر اصلی خویش هدایت می‌شود گفت: در این باره دانشگاه علمی کاربردی استان نیز باید در اکوسیستم کارآفرینی خویش حضوری فعال داشته و تمامی برنامه‌های درسی و پژوهشی باید متناسب با مزیت‌های رقابتی استان، منابع، زیرساخت و فرهنگ ایجاد شود.

عزتی بیان کرد: تمامی تلاش دانش علمی کاربردی استان این است که با جامعه کارآفرین مشارکت کرده تا سبب پویایی مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شود.