وعده های کذب ازدواج و سوء استفاده مالی

گروه اجتماعی-عضو  کمیسیون اجتماعی مجلس نهم با بیان این مطلب گفت: در سایت ها و گروه های مجازی همسر یابی افراد تنها به خصوصیات ظاهری هم دسترسی دارند و به موارد مهمی مانند ویژگی های فردی، اخلاقی، فرهنگی، خانوادگی و ... بی توجهی می شود.

 

به گزارش افکارنیوز، حسین طلا افزود: در سایه بی توجهی نسبت کنترل و نظارت بر عملکرد این سایت ها و گروه ها متاسفانه شاهد بروز آسیب های فراوانی در جامعه و بین کاربران هستیم.

 

وی تاکید کرد: متاسفانه به دلیل نبود کنترل و نظارت مناسب برخی از افراد سودجو با هدف کسب لذت‌ به عضویت این سایت ها و گروه ها درمی آیند و با وعده های کذب ازدواج از دیگران سوء استفاده می کنند.

وی بیان کرد: سایت ها و گروه های همسریابی به راحتی اطلاعات شخصی افراد را در اختیار متقاضیان قرار می دهند و متاسفانه بانوان به راحتی می توانند مورد سوء استفاده قرار می گیرند البته نباید فراموش کرد که در برخی موارد نیز زنان و مردان با نیت سوء استفاده مالی عضو این سایت ها و ... شده و پس از آشنایی پولی به جیب می زنند.

طلا گفت:بررسی آمار طلاق و دلایل جدایی ها نشان می دهد که انتخاب همسر از طریق دنیای مجازی، انتخابی صحیح و شایسته نیست و زندگی این افراد به راحتی می تواند در معرض جدایی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: فعالیت سایت های همسریابی غیرقانونی است و معمولا به مساله مشاوره های پیش از ازدواج، ارتباط صحیح و در چهارچوب خانواده  و همسان بودن شرایط خانوادگی و فرهنگی مورد بی توجهی قرار می گیرد و در نهایت کسانی که به آسانی ازدواج می کنند به راحتی و با کوچکترین مشکلی برای جدایی اقدام می کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم عنوان کرد: این سایت‌ها باید مجوزهای قانونی اخذ کرده و زیر نظر وزارت کشور و یا ارشاد فعالیت داشته باشند .

وی گفت: مسوولان ذی ربط باید در ارائه مجوزها به مواردی مانند انگیزه و اهداف گردانندگان سایت‌ها توجه جدی کنند و همچنین باید مشخص شود که از چه طریق افراد با یکدیگر آشنا می شوند زیرا بررسی ها نشان می دهد مسوولان بسیاری از این سایت فقط به دنبال کسب درآمد هستند و آینده افراد برای آنها اهمیتی ندارد.

وی تاکید کرد: برای مقابله با چنین مواردی دستگاههای مسوول باید نظارت همه جانبه بر نحوه فعالیت این سایت ها و گروه ها داشته و نسبت به هرگونه سوء استفاده واکنش جدی و قانونی نشان دهند .

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس نهم گفت: وزارتخانه های کشور، ورزش و جوانان و ارشاد باید برنامه های آموزشی و فرهنگی مناسبی به جوانان ارائه دهند زیرا این قشر جامعه هدف این سایت ها و گروه ها محسوب شده و تجربه نشان می دهد آشنایی جوانان در سایت ها با شناخت کافی از خصوصیات یکدیگر همراه نیست بنابراین اگر قرار است این گروه ها فعالیت داشته باشند بهتر است تحت نظارت خانواده ها و با ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج راه را برای هرگونه سوء استفاده ببندند.